کد خبر: ۱۰۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه جمعیت سالمند ما در حال افزایش است، گفت: باید رویکرد نظام سلامت به حوزه توانبخشی معطوف شود.
جمعیت سالمند همدان ‌افزایشی شد

به گزارش آرانیوز از همدان، حسن رضانیا ظهر امروز در سومین مجمع سلامت استان همدان، اظهار داشت: باید رویکرد نظام سلامت در حوزه توانبخشی به دو بخش ارائه خدمات و رشته‌های توانبخشی تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز وضعیت کشور در حوزه بهداشت و درمان قابل دفاع و اعتماد است، تصریح کرد: اما در حوزه توانبخشی با توجه به بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی به ویژه سوانح رانندگی، ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه توانبخشی احساس می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر اینکه جمعیت سالمند ما در حال افزایش است و از طرفی هم بروز و شیوع بیماری‌های مزمن و غیرواگیر هزینه‌های زیادی را به کشور تحیمل می‌کند بنابراین باید رویکرد نظام سلامت به حوزه توانبخشی معطوف شود.

رضا نیا با بیان اینکه از 58 خدمت توانبخشی که باید زیر پوشش بیمه قرار گیرد فقط 20 خدمت زیر پوشش است، اظهار داشت: این آمار باید بازنگری و اصلاح شود.

وی افزود: باید با تغییر رویکرد به حوزه توانبخشی، به سمت انسجام بخشی بین همه کسانی که در حوزه توانبخشی هستند پیش برویم.
محمد مهدی مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم‌ از افزایش نرخ سالمندی در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: نرخ سالمندی از 7 به 14 درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه پیری جمعیت یکی از چالش‌های مهم پیش رو کشور است، تصریح کرد: جوانی جمعیت یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و محور اصلی سخنرانی در مجمع سلامت استان همدان در سال گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه امسال سه چالش مهم‌ حوادث ترافیکی، اهمیت خدمات توانبخشی در نظام سلامت و تبیین سند ملی امنیت غذا و تغذیه در مجمع سلامت استانی مطرح می‌شود، گفت: سند امنیت غذا و تغذیه یک سند راهبردی برای خودکفایی و ایمنی غذا بوده و این موضوع مقدمه‌ای برای حصول سایر جنبه های امنیت است.

مجذوبی با تاکید بر اهمیت کیفیت غذا و تاثیر آن در سلامت شهروندان، تصریح کرد:با توجه به احتمال بروز بیماری عفونی و آلودگی‌های میکروبی از طریق غذا، اقدامات موثری از سوی معاونت غذا و دارو انجام شده که نتیجه آن کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی در کشور است.

وی از افزایش بیماری‌های غیر واگیر و سرطان‌ها در بین مردم خبر داد و گفت:استفاده کشاورزان از کود شیمیایی و سموم به عنوان موضوعی مهم توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش 5 تا 6 برابر سرطان معده در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: پیگیری این افزایش ابتلا نیازمند اقدامات تحقیقاتی و برگزاری کارگروههای مستمر است.

مجذوبی با تاکید بر اینکه بروز حوادث ترافیکی، سوانح طبیعی و شیوع بیماری غیرواگیر و افزایش سالمندی نیاز به مراکز توانبخشی را بیشتر کرده است، اظهار داشت: استان همدان در حوزه توانبخشی نیاز به ایجاد دانشکده جدید با فضای جدید حداکثر تا سه سال آینده دارد تا خدمات بیشتر به مردم بدهد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار