کد خبر: ۱۰۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مقرر شد اداره کل محیط زیست استان در یک ماه، مجوزهای زیست محیطی این پروژه را پیگیری و تعیین تکلیف کند و طرح تله‌کابین اگر مجوزهای قانونی را بگیرد قطعا ما نیز حامی آن خواهیم بود.
حمایت مشروط قضایی از اجرای طرح تله‌کابین گرگان

به گزارش آرانیوز از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در نشست رفع چالش های طرح های گردشگری گلستان با تاکید بر این که وظیفه ما تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در استان است، اظهار داشت: تعامل و همدلی بین دستگاهی که در استان وجود دارد منجر به حل مشکل ابرپروژه‌هایی مانند پتروشیمی و جزیره  آشوراده پس از چند دهه شده و این هم‌افزایی به سرمایه‌گذاران این طیب خاطر را می‌دهد که می‌توانند با خیال آسوده در استان سرمایه‌گذاری کنند و از حمایت های قضایی و اجرایی برخوردار باشند.

وی افزود: بارها  اعلام کرده‌ایم از سرمایه‌گذاری مشروع با قاطعیت حمایت می کنیم و در این جلسه مشترک برای حل مشکلات بخش گردشگری استان تلاش می کنیم زیرا رونق اقتصادی استان درگرو حمایت وتقویت این بخش است.

آسیابی گفت: در موضوع تله کابین گرگان در این جلسه مصوب شد، اداره کل محیط زیست استان ظرف یک ماه از  سازمان محیط زیست، مجوزهای زیست محیطی این پروژه را  پیگیری و تعیین تکلیف کند و طرح تله کابین اگر مجوزهای قانونی را بگیرد قطعا ما نیز حامی آن خواهیم بود.

حیدر آسیابی افزود: گلستان بهشت گمشده گردشگری کشور است و اگر تعاملات و برنامه ریزی ها در بخش گردشگری و سرمایه گذاری به خوبی انجام پذیرد سبب رونق استان خواهد شد. برای طرح گردشگری جزیره آشوراده هم قرار شد اردوگاه دانش آموزی متعلق به آموزش و پرورش و مسیر اسکله تا قلعه روسها طبق ضوابط و چارچوب های محیط زیست بهسازی شود.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: قرار شد عملیات اجرایی تله کابین علی آبادکتول با توجه به این که همه مجوزها را دریافت کرده است ،  در سفر رئیس جمهور آغاز شود.

علی محمد زنگانه افزود: در مورد تله کابین گرگان هم با توجه به نظر فنی خوبی  که محیط زیست استان گلستان در تاریخ  23 بهمن 1401  صادر کرده بودند با رعایت چارچوب ها مانند قطع نکردن درخت و سایر توصیه هایی که در آن نامه شده  بود،  قرار شد محیط زیست گلستان در تعامل با محیط زیست کشور بر اساس مصوبه  این کارگروه ، پیگیری  لازم را انجام دهد و به مدت یک ماه  مجوزهای  لازم را بگیرد.

وی ادامه داد: در باره طرح  طبیعت گردی و گردشگری آشوراده هم با توجه به این که دستور ویژه رئیس جمهور بود و همه الزامات و مجوزهای قانونی صادر شده،   تاکید شد دستگاه ها شامل آموزش و پرورش ، ماهیان خاویاری ، بنیاد مسکن ، میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات لازم را تا سفر رئیس جمهوری  انجام برسانند تا  در حضور رئیس جمهور در محل جزیره و خلیج گرگان،   هم  کانال آبرسان ،  اسکله گردشگری آشوراده ،  مسیر لایروبی شده بین اسکله و جزیره  را افتتاح کنیم و هم  عملیات اجرایی طرح طبیعت گردی را در 22 هکتاری پرنده نگری و طبیعت گردی و 19 هکتاری بنیاد مسکن و 24 هکتاری متعلق به ماهیان خاویاری را آغاز کنیم.

استاندار در بخش دیگری از  سخنان خود در این جلسه گفت: برای حل مشکلات هتل های استان به ویژه دو هتل که در محور ناهارخوران دچار مشکل شده اند هم در این کارگروه مصوب شده تا با رفع موانع حقوقی و اجرایی برای فعال شدن این ظرفیت ها اقدام کنیم.

به گفته زنگانه، از اواخر  سال 1401 شاهد  افزایش 25 درصدی ماندگاری مسافران در استان هستیم و اگر می خواهیم استان را به عنوان مقصد گردشگری داشته باشیم باید ظرفیت‌های این هتل‌ها که الان آماده هست حمایت و پشتیبانی کنیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها