کد خبر: ۱۰۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و به بیان معیارها بپردازیم و نقش پدری خود را حفظ کنیم چرا که اگر از فردی تعریف کرده و به حمایت از او بپردازیم از جایگاه پدری به جایگاه برادری تنزل پیدا می‌کنیم.
امام جمعه زاهدان: باید مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کنیم

به گزارش آرانیوز از زاهدان، کمیته روحانیون قرارگاه فرهنگی استان سیستان و بلوچستان صبح امروز با دو دستور جلسه از جمله برگزاری یادواره شهدای روحانی استان و نیز تبیین نقش علما و روحانیون در انتخابات پیش رو در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: برای برگزاری یادواره شهدای روحانی استان باید ابتدا مخاطب خود را مشخص کنیم که یک بخش از مخاطبان طلاب محصل در حوزه‌های علمیه هستند تا با سابقه سلسله روحانیت آشنا شوند و بدانند که باید مسیر جهاد و شهادت را دنبال کنند و مخاطبان دیگر اقشار مختلف مردم هستند تا از سابقه روحانیون آگاه و با این شخصیت‌ها آشنا شوند.

امام جمعه زاهدان افزود: در گذشته یادواره شهدای روحانی استان برگزار شده که باید مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاط مثبت تقویت و نقاط منفی برطرف شود.

وی بیان کرد: طبیعی است که در یادواره شهدا امکان حضور جمع محدودی از مردم میسر است و باید در شهرستان‌هایی که دارای تعداد شهدای روحانی بیشتری هستند یادواره‌ها به صورت شهرستانی اجرا و در ادامه به صورت استانی برگزار شود.

آیت‌الله محامی بر لزوم معرفی شهدای روحانی استان در قالب‌های مختلف تاکید کرد و گفت: زندگی برخی از این شهدا دارای پیام‌های شاخص است و اگر بتوان این پیام‌ها را احصا و بیان کنید مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر مردمی بودن و مردمی‌تر شدن برگزاری این مراسمات گفت: جهت برگزاری این یادواره‌ها در سطح شهرستان‌ها باید کار به طلاب حوزه‌های علمیه واگذار و پشتیبانی‌های لازم را داشته باشید که با این کار اهداف مختلف تحقق پیدا می‌کند و در آموزش و تربیت طلاب موثر است.

وی با اشاره به نقش موثر طلاب و روحانیون در انتخابات پیش رو عنوان داشت: ما نمایندگان ولی‌فقیه نباید در حوزه انتخابات به مسائل جناحی ورود کرده و باید نقش پدری خود را حفظ و وارد بحث‌های سیاسی و جناحی نشویم که این نکته در خصوص سایر روحانیون و طلاب نیز صدق می‌کند. 

آیت‌الله محامی اضافه کرد: روحانیون باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کرده و به بیان معیارهای انتخابات بپردازند و تنور انتخابات را گرم کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کار سخت است و مسائل متعدد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در گرم شدن تنور انتخابات مؤثر است.

وی گفت: به طور مثال در سیستان و بلوچستان با این مسئله مواجه هستیم و عده زیادی از واقعه هشتم مهرماه سال گذشته گلایه‌مند بوده و همچنان سئوال دارند که ما برای بخشی از اینها جوابی نداریم و قوه قضائیه و سازمان قضایی نیروهای مسلح اقدام خاصی نداشته‌اند و در چند ماه گذشته که مسئله را از رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح پیگیری کردیم عنوان کردند که کار در حال پیگیری است و قبل از سالگرد واقعه هشت مهرماه پرونده بسته خواهد شد و مقام معظم رهبری نیز در این جهت تاکید دارند.

امام جمعه زاهدان افزود: پس از آن با تخلف یک سرباز انتظامی مواجه شدیم و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در رسانه ملی گزارش دادند که با سرباز خاطی برخورد صورت گرفته و بلافاصله پس از آن نیز بنده پیامکی فرستاده و عنوان کردم ای کاش توان برخورد با کادر متخلف را هم داشتید و وعده‌های شما به کجا رسید که بلافاصله پاسخ دادند کار در حال انجام و نتیجه نزدیک است و حال با گذشت چند ماه هنوز اتفاقی رخ نداده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وجود چنین اتفاقاتی کار انتخابات در سیستان و بلوچستان را سخت می‌کند اما نباید ناامید شویم بلکه باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی کفت: باید مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و به بیان معیارها بپردازیم و نقش پدری خود را حفظ کنیم چرا که اگر از فردی تعریف کرده و به حمایت از او بپردازیم از جایگاه پدری به جایگاه برادری تنزل پیدا می‌کنیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار