کد خبر: ۱۰۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود که بزرگراه تنگ خیاره - لپویی که هم اینک مراحل اجرای آن در دست انجام است، به‌زودی حداقل با یک باند رفت و برگشت زیر بار ترافیک برود.
بزرگراه تنگ خیاره - لپویی در فارس با حداقل یک باند رفت و برگشت زیربار ترافیک می‌رود

به گزارش آرانیوز از شیراز، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی فارس، محمودرضا طالبان، اظهار داشت: هم‌اینک عملیات اجرایی 10 کیلومتر از این محور 24 کیلومتری با یک لایه آسفالت به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این محور بزرگراهی در حقیقت یکی از محور‌های تخلیه و هدایت‌بخشی ترافیک آزادراه شیراز- اصفهان به سمت بزرگراه شیراز ـ بوشهر و مرکز و شرق شهر شیراز است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در بحث پیگیری و تامین اعتبارات این پروژه مبلغ 200 میلیارد تومان از محل ماده 56 توسط بانک شهر تخصیص یافته است که تاکنون 100 میلیارد تومان آن پرداخت شده و 100 میلیارد دیگر نیز بنا است ظرف 10 روز آتی پرداخت شود.

طالبان افزود: همچنین 500 میلیارد تومان نیز بنا است از محل ماده 56 توسط بانک ملی و بانک مسکن به این امر تخصیص یابد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و استانداری فارس این عدد نیز تزریق و پروژه تا پایان سال آماده افتتاح شود.

به گزارش آرانیوز آزادراه شیراز به استان اصفهان به طول 212 کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران روز 20 مهر 1402 همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس به بهره‌برداری رسید. این آزادراه طول مسیر شیراز ـ اصفهان را نسبت به محور فعلی 134 کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار