کد خبر: ۱۰۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ فروش محصولات صنایع دستی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد.

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش صنایع دستی/متهم دستگیر شد

به گزارش آرانیوز از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق سفارش صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی و پرداخت هزینه بابت خرید کالا از آن ها کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد مالباختگان با مشاهده تبلیغ فروش و تحویل سریع صنایع دستی در فضای مجازی با فرد آگهی دهنده تماس و با تبلیغات فریبنده و چرب زبانی طرف مقابل مبلغ ۴۰ میلیون جهت سفارش محصول به‌عنوان بیعانه پرداخت می کردند اما بعد از مدتی آگهی حذف و کسی پاسخگوی این افراد نبوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهم که ساکن یکی از شهرستان های اصفهان بود شناسایی، دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: شهروندان بایدخریدهای اینترنتی خود را حتما از سایت ها و فروشگاه های معتبر انجام داده و قبل از اطمینان از صحت و سلامت معامله و دریافت کالا و خدمات از واریز هرگونه وجهی اکیدا خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار