کد خبر: ۱۰۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
استاندار خراسان شمالی گفت: بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور از نهم آذر در بجنورد آغاز می‌شود.
بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور از نهم آذر در بجنورد آغاز می‌شود

به گزارش آرانیوز از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد امروز در نشست خبری ستاد برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم اظهار داشت:  11شرکت کننده از استان خراسان شمالی در مسابقات کشوری قرآن کریم حضور دارند.

وی افزود: قاریان مطرح کشوری و حافظان قرآن کریم  شرکت کننده در این مسابقات از شنبه 4 آذرماه در سطح استان و در محافل قرآنی حضور دارند. نهم آذرماه افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآنی در هتل داریوش برای برادران و مهمانپذیر شرکت پتروشیمی خراسان برای خواهران برگزار می‌شود و 18 آذرماه نیز اختتامیه مسابقات کشوری قرآن کریم خواهدبود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه این مسابقات بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور است، گفت: 356 شرکت کننده خواهر و برادر در این مسابقات حضوردارند که 23 داور خواهر و 27 داور برای برادران در نظرگرفته شده است.

حسین‌نژاد تصریح کرد: مسابقات کشوری قرآن کریم در قسمت‌های مختلف اذان، دعاخوانی، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود که 209 نفر آقا و 146 نفر خانم در این مسابقات شرکت کردند.

به گزارش آرانیوز چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 356 شرکت کننده ممتاز کشوری، 40 داور مسابقات بین المللی و برگزاری 70 محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن ها از نهم تا هجدهم ماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل (حفظ کل و 20 جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار