کد خبر: ۱۰۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری در راستای رفع مشکلات عشایر این استان که جمعیت زیادی هم دارند، اقدامات عمرانی، محرومیت‌زدایی، درمانی، فرهنگی، بهداشتی و ... بسیاری انجام داده است.
تلاش بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری در حل مشکلات عشایر

علی‌اصغر ایزدی در گفت‌وگو با  آرانیوز در شهرکرد، با اشاره به اینکه فعالیت بسیج عشایری در عرصه‌های مختلفی است، اظهار داشت: اولین عرصه فعالیت‌های بسیج عشایری در عرصه فرهنگی است که برگزاری یادواره‌های شهدای حوزه‌ای، شهرستانی، محله‌محور و خانواده محور و شهدای عشایری در این عرصه انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین زیارت و دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی گلزار شهدای عشایری به مناسبت‌های مختلف، برگزاری جشنواره‌ها و بازی‌های بومی محلی، برگزاری جلسات جهاد تبیین در مناطق عشایری استان در دستور کار قرار دارد که در تمامی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت این کار در حال اجراست.

رئیس سازمان بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: هرچه به پایان سال  و انتخابات پیش رو نزدیک می‌شویم بحث بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین در مناطق عشایری با توجه و اهمیت بیشتری در حال پیگیری است، همچنین برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در بخش فرهنگی است که در حال اجرا و در مباحث فرهنگی عمده‌ترین مباحث ما هستند.

برگزاری رزمایش جهادی محرومیت‌زدایی و خدمات بهداشتی برای عشایر استان

ایزدی عنوان کرد: در بحث محرومیت زدایی و خدمات‌رسانی امدادی و بهداشتی با توافق نامه‌ای که با مدیران کل جهادکشاورزی، امور عشایر، سازمان محیط زیست، منابع طبیعی ،جمعیت هلال احمر و کلیه نهادها و ارگان‌های مرتبط با جامعه عشایری برگزار و منعقد کردیم تا به امروز در رزمایش گروه‌های جهادی چندین رزمایش از ابتدای سال تاکنون در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: حضور تیم‌های پزشکی، دامپزشکی امدادی - درمانی و محرومیت‌زدایی و بررسی میدانی و حضور در بین جامعه عشایری از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد که با استقبال بسیار خوب مدیران کل ادارات مرتبط با جامعه عشایری و مردم مواجه شده به نحوی که مردم به صورت چهره به چهره با این مدیران کل مرتبط با جامعه عشایری در ارتباط هستند.

رئیس سازمان بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین وقتی مدیران کل به صورت میدانی در محیط عشایری حضور می‌یابند، مشکلات جامعه عشایری را از نزدیک مشاهده می‌کنند و خیلی مواقع همان‌جا دستورات لازم را برای حل مشکلاتی که جامعه عشایری دارند صادر می‌کنند و خیلی مواقع هم در جلسات تخصصی که در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز به خاطر رفع مشکلات جامعه عشایری برگزار می‌شود مطالبات مطرح می‌شود.

تعمیر و احداث خانه‌های محرومین برای مددجویان استان

ایزدی همچنین با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق عشایری استان، تشریح کرد: در عرصه‌های عمرانی هم سازمان بسیج عشایری و حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج عشایری حضور فعال دارند از جمله تعمیر و مرمت خانه‌های محسنین، ساخت خانه‌های محرومین برای مددجویان کمیته امداد که این کار با همکاری کمیته امداد و حوزه‌ها و نواحی بسیج عشایری در سراسر استان در حال اجراست.

وی گفت: در عرصه تعمیر و ساخت آبشخور احشام، حمام ضد کنه احشام، ساخت سرویس‌های بهداشتی در مناطق عشایری  با مشارکت سازمان بسیج عشایری و امور عشایر استان در قالب اجرای طرح‌های عمرانی در حال اجراست.

ایزدی بیان کرد: در مباحث امنیت کوچ عشایر هم برنامه داریم زمانی که عشایر می‌خواهند از استان خارج شوند توسط بسیجیان عشایر که در کوچ هستند و حوزه‌های مقاومت و هماهنگی که با پاسگاه‌‌های انتظامی انجام شده سعی بر این است که عشایر کوچ امن و خوبی داشته باشند.

ارتباط دو سویه عشایر و بسیج

به گزارش تسنیم، بسیج دارای اقشار مختلفی است و کمتر جایی است که پایگاه بسیج نداشته باشد. بسیج علاوه بر موضوعات فرهنگی، اجتماعی، دفاعی، امنیتی و نظامی، در راستای خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف حضور دارد و به جوامع مختلف خدمت‌رسانی می‌کند.بسیج عشایری یکی از بخش‌های بسیج است که به صورت خاص به جامعه عشایری پرداخته و در موارد مختلف از جمله مباحث فرهنگی، محرومیت‌زدایی، عمرانی و ... به این قشر خدمت‌رسانی می‌کند.

ارتباط بین عشایر و سازمان بسیج عشایری ارتباطی دو سویه است به طوری که  عشایر خود نیز عضو سازمان بسیج عشایری هستند و در مواقع لزوم هم از مواهب وجود این سازمان بهره می‌برند و هم به عنوان یک بسیجی در مواقع نیاز به مردم و خاصه جامعه عشایری خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار