کد خبر: ۱۰۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امروز سربازان و زندانیان نیاز به مهارت‌آموزی دارند، گفت: دولت تاکید بر مهارت‌آموزی و زمینه ایجاد اشتغال برای افرادی که در بند بوده، دارد.
سربازان و زندانیان نیاز به مهارت‌آموزی دارند/ دولت تاکید بر مهارت‌آموزی جوانان

به گزارش آرانیوز از سنندج، امیر میمنت‌آبادی پیش‌ازظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان که در این شهر برگزار شد، با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی یک رکن اساسی برای توسعه سرمایه انسانی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار است، اظهار داشت: توسعه آموزش­‌های مهارتی و فنی و حرفه­‌ای جزو برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان است.

وی گفت: سازمان و اداره‌کل آموزش و فنی‌وحرفه‌ای متعلق به یک مجموعه و اداره خاص نیست بلکه یک تشکیلات در اختیار همه دستگاه‌هاست.

سربازان و زندانیان نیاز به مهارت‌آموزی دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امروز سربازان و زندانیان نیاز به مهارت‌آموزی دارند، تصریح کرد: دولت تاکید بر مهارت‌آموزی و زمینه ایجاد اشتغال برای افرادی که در بند بوده، دارد.

وی افزود: باید مهارت‌آموزی توسعه و ارتقا یابد تا زندانیان بتوانند بعد از آزادی روی پای خود بایستند و از فقر دوری و زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند. 

میمنت‌آبادی اظهار کرد: رشته‌ها و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای متعلق به همه جوانان و دستگاه‌های اجرایی است و انتظار می‌رود که سازمان‌ها در رسیدن به اهداف مورد نظر، این مجموعه را کمک و همراهی کنند.

درخواست از خانواده‌ها برای ارتقای آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای

وی بیان‌ کرد: توسعه دانش و علم، نیاز به ارتقای فنی‌وحرفه‌ای و رشته‌‌های این حوزه دارد که بایستی خانواده‌ها نیز در زمینه ترویج این فرهنگ همکاری داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: خانواده‌ها باید از ابتدای تحصیل طوری فرزندان خود را تربیت و آموزش دهند که تنها به مدرک‌گرایی و صرف گرفتن مدرک تحصیلی در دانشگاه‌ها فکر نکنند. 

به گفته وی، اکنون در عین حال که نرخ بیکاری بالاست و برای مسئولان نظام و دولت قابل قبول نیست، نیاز به کار و کارگر و افراد ماهر نیز وجود دارد؛ یعنی بیکاری و نیروی کار احساس می‌شود.

اختصاص 200 میلیارد تومان به فنی‌وحرفه‌ای کردستان

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور "تجهیز کارگاه‌ها و فراهم کردن زمینه آموزش‌های مهارتی و ورود به بازار کار و اشتغال جوانان" را ضروری دانست و عنوان کرد: باید انگیزه‌های متفاوت برای هدایت درصد بیشتری از اقشار جوان جامعه به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شود چراکه جامعه به هنرآموزو نیروی توانمند نیاز دارد.

وی به جایگاه اعتبارات استانی اشاره و اعلام کرد: کردستان از محل اعتبارات عمرانی، تجهیز، کارگاهی میزان اعتبار موجود در سطح کشور، استان نخست بوده و در سفر اول رئیس‌جمهور به کردستان، بیش از 200 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت که نسبت به دوره‌های گذشته که 10 میلیارد تومان هم بیشتر نبود، بی‌نظیر بود.

علوی خاطر نشان کرد: در سال 1402 و 1403 اعتبارات ویژه تجهیز کارگاه‌ها و توسعه آموزش‌ها در استان کردستان فراهم بوده و مشکلی نداریم.

اساسنامه فنی‌وحرفه‌ای در شورای نگهبان در حال بررسی است

وی از تصویب اساسنامه این سازمان بر اساس اصل 85 قانون اساسی خبر داد و افزود: این اساسنامه در شورای نگهبان در حال بررسی بوده و نتایج آن تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه این سازمان 19 گروه هدف دارد، گفت: علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی، توسعه مراکز آموزشگاهی نیز جزو اولویت است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان ابراز داشت: بسیج متعلق به همه و تفکر بسیجی راهگشای حل مشکلات کشور است.

میمنت‌آبادی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرد و یادآور شد: آثار و برکات تفکر بسیجی جبهه مقاومت را در اتفاقات اخیر به واضح مشاهده و احساس کردیم که چطور در برابر دشمنان ایستادگی و آنان را وادار به شکست کردند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار