کد خبر: ۱۰۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره بارش باران مطلوب در یک هفته گذشته گفت: با تدابیر اندیشیده شده در جریان بارش باران اخیر بیش از ۱۷ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان بوشهر ذخیره شد.
 
ذخیره‌سازی ۱۷ میلیون مترمکعب آب باران پشت سدهای استان بوشهر

علی محمدی در گفت‌وگو با آرانیوز در بوشهر با اشاره به بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در بارش باران اخیر از مجموع سدهای مخزنی در دست بهره‌برداری استان بوشهر نزدیک به 17 میلیون مترمکعب آب باران ذخیره‌سازی شد.

وی افزود: علاوه بر این با وارد شدن روان‌آب‌ها در بندهای انحرافی و شبکه‌های آبیاری میزان ذخیره‌سازی حجم آب باران در استان بوشهر به بیش از 20 میلیون مترمکعب ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: با حجم روان آب باران در تزریق به طرح‌های تغذیه مصنوعی، آبخیزداری‌ها و سازه‌های مختلف به وسیله شرکت آب منطقه‌ای و منابع طبیعی استان بوشهر به مجموعه ذخیره‌سازی آبها افزوده شده است.

محمدی اضافه کرد: آب باران ذخیره‌سازی شده از طریق 4 سد، 16 طرح تغذیه مصنوعی و آبخیزداری و بخشی هم از طریق طرح‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر 15 میلیون مترمکعب آب وارد سد رئیس علی دلواری شد، گفت: اکنون میزان ذخیره آب پشت سد رئیس علی دلواری به 400 میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه چند سد در استان در حال ساخت است، اضافه کرد: سال آینده 2 سد دشت پلنگ و دالکی وارد مرحله آبگیری می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار