کد خبر: ۱۰۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: کار برداشت کنجد از سطح ۱۱۹۶ هکتار از مزارع شهرستان دلگان قطب تولید کنجد سیستان و بلوچستان آغاز شد.
برداشت کنجد از قطب تولید کنجد در سیستان و بلوچستان

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با آرانیوز در زاهدان، اظهار داشت: کار برداشت کنجد از سطح 1196 هکتار از مزارع شهرستان دلگان قطب تولید کنجد سیستان و بلوچستان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: دانه‌های روغنی کنجد در دلگان در تیر و مردادماه کشت می‌شود و برداشت آن از اواخر آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی مناطق «چاه شور، چاه الوند و چاه دازو» را عمده منطقه کشت کنجد در دلگان معرفی کرد و افزود: «داراب، هلیل و رقم محلی» از مهمترین ارقام کنجد کشت شده در دلگان به شمار می‌روند که کاشت، داشت و برداشت این دانه‌های روغنی با ارزش زمینه اشتغال بیش از 1000 نفر را در شهرستان فراهم کرده است.

سیدحسینی بیان کرد: سطح زیر کشت کنجد در شهرستان دلگان 1196 هکتار است که با احتساب میانگین عملکرد 900 کیلوگرم در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 1080 تن کنجد برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این که توسعه کشت این محصول می‌تواند درآمد مناسبی برای کشاورزان منطقه ایجاد کند، تصریح کرد: نیاز کشور به دانه‌های روغنی، اقلیم مناسب، صرفه اقتصادی، بازار پسندی روغن، دانه و پوست کنجد و کم آب‌بر بودن آن، موجب شده سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته 23 درصد افزایش یابد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار