کد خبر: ۱۰۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه زمین مسکونی به‌صورت رایگان به خانواده‌های ایثارگران استان واگذار می‌شود، گفت: تاکنون ۳۵۰۰ ایثارگر برای دریافت زمین در شهرها و روستاهای استان بوشهر نام‌نویسی کرده‌اند.
واگذاری زمین مسکونی رایگان به خانواده‌های ایثارگران استان بوشهر

نعمت‌الله غلامپور در گفت‌وگو با آرانیوز در بوشهر با تبریک هفته بسیج، نقش بسیجیان در عرصه‌های انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بسیجیان استان بوشهر در 8 سال دفاع مقدس نقش مهم و اثرگذاری داشته‌اند که شهدای این حوزه موید این ادعا است.

وی تعداد شهدای استان بوشهر را 2 هزار و 100 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این شهدای استان بوشهر یک‌هزار و 35 نفر آنان بسیجی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تعداد شهدای زیر 15 سال استان را برشمرد و بیان کرد: 127 شهید بسیجی استان بوشهر هنگام شهادت بین 12 تا 15 سال سن داشته‌اند که 4 نفر آنان 12 ساله بوده‌اند.

غلامپور، شهدای 12 ساله استان بوشهر را سید علی طاهری‌نژاد، ناصر رازی، حسین صافی و محمد لر نام برد و بیان کرد: برای برگزاری یادواره شهدای بسیجی استان بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

وی از برگزاری یادواره شهدا شهرستان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این یادواره که در حد یک کنگره محسوب می‌شود امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تعداد شهدای شهرستان بوشهر را 530 شهید دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی یادواره شهدای شهرستان بوشهر 6 دی ماه همزمان با وفات ام‌البنین (س) برگزار می‌شود.

غلامپور از تشکیل تیم جهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این تیم که با حمایت اعتبارات و منابع مالی مسئولیت‌های اجتماعی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فعالیت می‌کند بیشتر در نشر ارزش‌‌های فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه‌های فرهنگی و رفاهی خانواده ایثارگران فعالیت می‌کند.

وی، تعمیر واحدهای مسکونی خانواده ایثارگران و تهیه جهیزیه زوج‌های جوان را از مأموریت‌های مهم تیم جهادی این مجموعه دانست و تصریح کرد: امسال 100 جهیزیه به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان تحویل جامعه هدف می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اعزام خانواده ایثارگران به سفرهای زیارتی و بقاع متبرک را از دیگر برنامه‌ها دانست و اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم این نهاد تأمین مسکن خانواده‌های ایثارگران در راستای نهضت ملی مسکن است.

غلامپور، واگذاری زمین مسکونی رایگان را از جمله این برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و با حمایت استاندار بوشهر زمین مسکونی رایگان به خانواده ایثارگران استان در شهرها و روستاها واگذار می‌شود. علاوه بر واگذاری زمین، زیرسازی آن توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر انجام می‌شود و مالکیت این اراضی به خانواده‌ها قطعی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر پرداخت وام برای ساخت واحدهای مسکونی را از دیگر حمایت‌ها در اجرایی شدن نهضت ملی مسکن دانست و تأکید کرد: به خانواده ایثارگران در ساخت مسکن 400 میلیون در مرکز استان، مراکز شهرستان‌ها 300 و روستاها 250 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار