کد خبر: ۱۰۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از اتمام و بهره‌برداری از حوزه‌های علمیه سقز، بانه مریوان و کامیاران تا پایان سال آینده خبر داد.
اتمام حوزه‌های علمیه ۴ شهرستان کردستان تا پایان سال آینده

به گزارش آرانیوز از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش ازظهر امروز در همایش تکریم علما و روحانیون جهاد تبیین که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سالن جلسات مرکز بزرگ برگزار شد، ضمن تبریک ایام اظهار داشت: پرورش و تربیت طلاب و رسیدگی به آینده‌ حوزه، بسیار مهم است که امیدواریم مورد توجه روحانیون قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جذب طلبه، علاقمند کردن طلاب به تحصیل و ارائه مطالب نفیس و محتوای جدید به طلبه‌ها اولویت روحانیون قرار گیرد، گفت: تا پایان سال 1403 حوزه نیمه تمام مریوان، بانه و سقز و ساختمان جدیدالحداث کامیاران که سالیان سال به اتمام نرسیده، به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مورد نظر حضرت آقا است، تصریح کرد: امیدواریم با تلاش بیشتر طلبه‌های بیشتری را جذب کنیم که تحقق این امر جز با تهذیب نفس، خودسازی و اخلاص امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه گفت‌وگو و مباحث اخلاقی در کنار برنامه‌هایمان قرار گیرد، افزود: روحانیون با روشنگری در اتفاقات و عرصه‌های مختلف، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنند.

 پورذهبی به اتفاقات اخیر در فلسطین اشاره و اظهار کرد: روحانیون و طلبه مسئولیت‌های اجتماعی نیز داشته و باید متناسب با اوضاع و مسائل روز کشور، از ارزش‌ها دفاع کند.

وی تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب در استان را ضروری برشمرد و تاکید کرد: نباید که بی‌تفاوت بشینیم و در مقابل جنایات سکوت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان این‌که یک عالم باید سه ویژگی "علم، اخلاق و حفظ ارزش‌های نظام" را داشته باشد، خاطر نشان کرد: عالمان دینی سال گذشته با اغتشاشگران همراهی نکردند و لطماتی نیز به بسیاری از آنان وارد شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار