کد خبر: ۱۰۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از اجرای ۲۸۱ رویداد آموزشی و ترویجی خاک و آب در استان همزمان با روز جهانی خاک خبر داد.
اجرای ۲۸۱ رویداد ترویجی خاک و آب در سیستان و بلوچستان

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با آرانیوز در زاهدان با بیان اینکه کیفیت و سلامت خاک باعث سلامتی گیاهان و سلامتی گیاهان باعث سلامتی انسان‌ها می‌شود بر ضرورت توجه و اهمیت خاک همانند مسئله‌ آب تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از اجرای 281 رویداد آموزشی و ترویجی خاک و آب در استان همزمان با روز جهانی خاک خبر داد.

وی اظهار داشت: در هفته و روز جهانی خاک تورهای ترویجی بهره‌وری خاک در قالب بازدیدهای ترویجی از آزمایشگاه‌های خاکشناسی سطح استان، تجلیل از خادمین خاک، کارگاه‌ها و دوره‌های ترویجی اهمیت و نقش خاک در امنیت غذایی در 152 صندوق خرد زنان روستایی و عشایری، 45 مرکز جهاد کشاورزی بخش، 6 کانون جوانان روستایی، 53 مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی، 3 تور ملی آموزشی و ترویجی و22 برنامه آموزش انبوهی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد. 

سیدحسینی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته جهانی خاک از هشتم تا چهاردهم آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

750 هکتار از اراضی کشاورزی دشت پیشین زیر کشت گندم رفت

مدیر جهاد کشاورزی راسک گفت: در سال زراعی جاری تاکنون افزون بر 750 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت ارقام مختلف گندم اختصاص یافته است.

 وی ارقام گندم شاخص کشت شده را سارنگ، سیروان،مهرگان ،تیرگان و چمران نام برد و افزود جهت ارتقای تولید 50 تن گندم اصلاح شده و 787 تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان شهرستان راسک توزیع شده است.

فرامرز مبارکی بااشاره به اولین برداشت خوشه های طلایی گندم کشور در اواخر اسفندماه هرسال در منطقه پیشین شهرستان راسک ،پیش بینی کرد در سال زراعی جاری با مشارکت گندمکاران1500 هکتار گندم در سطح شهرستان کشت شود. گندم تولیدی مزارع شهرستان راسک از گندم های با کیفیت استان است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار