کد خبر: ۱۰۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت :فعالیت این سامانه بارشی که از دیشب وارد استان شده در ارتفاعات کوهپایه‌ای و کوهستانی با بارش برف همراه خواهد بود.
تاز‌ه‌ترین اخبار از بارش‌های ‌در گلستان/ جاده گرگان ـ کردکوی بازگشایی شد

به گزارش آرانیوز از گرگان، امان محمد کمالی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان درباره آخرین وضعیت سامانه بارشی در استان اظهار داشت: امروز تا بامداد فردا با فعالیت سامانه بارشی قوی در همه نقاط استان گلستان بارش باران موثر خواهیم داشت و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: طبق پیش بینی  از روز گذشته سامانه کم فشار جوی همراه با وزش باد به نسبت شدید در استان گلستان آغاز شد و بیشترین سرعت وزش باد با 90 کیلومتر بر ساعت مربوط به مراوه‌تپه، 86 کیلومتر بر ساعت علی‌آبادکتول، 79 کیلومتر کلاله، 72 کیلومتر مینودشت، 61 کیلومتر گنبدکاووس، 54 کیلومتر گرگان و 50 کیلومتر بندرگز بود.

کمالی تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد ریزش باران‌های رگباری  و تگرگ بویژه در مینودشت، گنبدکاووس و مراوه تپه هستیم وفعالیت این سامانه در ارتفاعات کوهپایه‌ای و کوهستانی با بارش برف همراه خواهد بود وامروز تا بامداد فردا با فعالیت سامانه بارشی قوی در تمام نقاط گلستان بارش باران موثر خواهیم داشت.

وی به هم استانی‌ها توصیه کرد: از تردد در مناطق کوهستانی حتی الامکان پرهیز کرده و در صورت لزوم، زنجیر چرخ و ملزومات زمستانی به همراه داشته و از سلامت خودروی خود مطمئن باشند.

جاده گرگان به کردکوی بازگشایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان هم گفت: وزش شدید باد در 24 ساعت گذشته باعث شکستن بیش از 60 اصله درخت در مسیرهای ارتباطی استان شد که در نتیجه آن 12 نفر مصدوم شدند.

نعمت الله حاجی‌زاده تاکید کرد: وزش باد در این مدت منجر به خسارت به ابنیه، منازل مسکونی، تیرهای برق و انبارهای کشاورزی بعضی نقاط شد و سقوط تعداد زیادی درخت بر روی سیم‌های برق، قطعی چند ساعته برق را در شهرستان‌های مختلف در پی داشت که تا صبح امروز همگی وصل شد و در اثر وزش باد شدید چهار فقره حریق از نوع کف‌سوز در ارتفاعات جنگلی رامیان رخ داد که همگی آنها مهار شد.

وی تصریح کرد: با تلاش نیروهای راهداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان  مسیر کردکوی - گرگان  که به دلیل سقوط درختان بسته شده بود بازگشایی شد .

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف و تگرگ در ارتفاعات برای امروز به فرمانداران تمام شهرستان‌های توصیه‌های لازم شده تا در صورت نیاز برای جلوگیری از خسارات مسیرهای ارتباطی خطرساز را مسدود کنند و از کوهنوردان هم تقاضا داریم به ارتفاعات نروند.

محورهای استان لغزنده است، رانندگان احتیاط کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان گلستان هم  گفت: به علت بارش باران و تگرگ در برخی از نقاط استان گلستان جاده های استان لغزنده است و رانندگان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

عادل مصدقی با بیان اینکه هم اینکه شاهد ریزش باران‌های رگباری  و تگرگ بویژه در مینودشت، گنبدکاووس و مراوه تپه هستیم تاکید کرد:فعالیت این سامانه در ارتفاعات کوهپایه‌ای و کوهستانی با بارش برف همراه خواهد بود و به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از تردد در مناطق کوهستانی حتی الامکان پرهیز کرده و در صورت لزوم، زنجیر چرخ و ملزومات زمستانی به همراه داشته و از سلامت خودروی خود مطمئن باشند

مصدقی تصریح کرد: شتاب زدگی و سرعت بالا مهمترین عوامل تصادفات بویژه در این شرایط نامساعد جوی هستند که پرهیز از این عوامل و رعایت نکات راهنمایی و رانندگی توصیه می‌شود و تلفن گویای 141 در طول شبانه روز آماده ارائه اطلاعات جاده‌ای به کاربران است.

باد شدید و حادثه برای یک دستگاه مینی‌بوس و سواری

فرمانده پلیس راه گلستان  هم گفت: شب گذشته به علت وزش باد شدید مسیر گرگان به کردکوی در پی شکسته شدن تعدادی درخت مسدود شده بود که با تلاش نیرو‌های راهداری و منابع طبیعی بازگشایی شده است و در این حادثه به یک مینی بوس و خودروی 206 آسیب وارد شد.

سرهنگ محمود شهرکی با اشاره به لزوم احتیاط در رانندگی به ویژه در هنگام بارندگی گفت: شتاب زدگی، حرکات مارپیچ و سرعت بالا از عوامل مهم تصادفات بویژه در این شرایط نامساعد جوی هستند و توصیه می‌کنیم رانندگان از این عوامل دوری کنند.

همچنین قاسم غریب‌آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم‌ گفت: شب گذشته بر اثر افتادن یک اصله درخت بر روی یک دستگاه مینی‌بوس در مسیر کردکوی به گرگان 10 نفر مصدوم شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان هم  با بیان اینکه  فعالیت این سامانه بارشی تا ظهر چهارشنبه یکم آذر ماه  ادامه خواهد داشت، افزود: در این هشدار آبگرفتگی معابر عمومی به ویژه، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و طغیان رودخانه ها و احتمال  سیلابی شدن مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه و آسیب به ابنیه با استحکام ضعیف، آمده است.

ایرج حیدریان تأکید کرد: براساس این  هشدار از هم استانی‌ها تقاضا داریم، در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مخازن سد‌ها و تأسیسات آبی خودداری کنند.                       

 شرکت آب و فاضلاب استان گلستان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرده شهرستان‌های غرب استان (بندرگز ، کردکوی ، بندرترکمن و گمیشان ) به علت وزش باد شدید و  قطع برق منابع تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه شده ، مشترکین این  شهرستان امروز  با افت فشار و یا قطع آب مواجه می‌شوند، ضمن عذرخواهی از مشترکین تقاضا شده پرهیز از استفاده غیر ضروری، آب مورد نیاز مصرفی خود را درحد ضرورت ذخیره کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها