کد خبر: ۱۰۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
مدیر بازرسی و نظارت بر بازار جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون در مجموعه ۲۴۸۴ شکایات مردمی از صنوف مختلف مرتبط با حوزه جهاد کشاورزی، بیشترین حجم شکایات مربوط به حوزه آرد و نان بوده و در این زمینه ۱۵۴ پرونده تخلف تشکیل شده است.
تشکیل ۱۵۴ پرونده تخلف حوزه آرد و نان در سیستان و بلوچستان

منصور عدل در گفت‌وگو با آرانیوز در زاهدان با اشاره به نقش اساسی مشارکت مردمی در کنترل قیمت‌ها در بازار، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار 484 شکایات مردمی از صنوف مختلف مرتبط با حوزه جهاد کشاورزی از طریق سامانه یکپارچه بازرسی ثبت شده که بیش از 90 درصد این شکایات مردمی بررسی شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد تاکنون 2 هزار و 302 پرونده بررسی شده و 182 شکایت در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم شکایات مربوط به حوزه آرد و نان بوده و تاکنون در این زمینه تعداد 154 پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

عدل گفت: تمامی شکایات مردمی از طریق سامانه، تماس‌ تلفنی گویا و مراجعه‌ حضوری مطرح شده و در گشت‌های مشترک بازرسی پیگیری و در صورت احراز تخلف، پس از تشکیل پرونده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه با نانوایی‌های متخلف با شدت برخورد می‌شود، گفت: اخیراً در ادامه روند بازرسی هدفمند از واحدهای خبازی شهرستان زاهدان با بهره‌مندی از سامانه های نظارتی و رصد میدانی 150 کارت اعتباری و هدیه با هدف ایجاد تراکنش صوری  کشف و ضبط شده است.

وی افزود: با بررسی میزان نان خریداری شده با کارت‌های مکشوفه در یک بازه زمانی معین تخلف نانوایی‌ها محرز شد. در یکی از نانوایی‌های اشاره شده 25 کارت هدیه کشف شد که با رصد چندین ساعته واحد خبازی و حضور  در صفوف نانوایی به عنوان شهروند و خریدار نان کشف و ضبط شده است.

عدل تصریح کرد: با تشدید نظارت ها  در یک ماه گذشته برای بیش از 50 واحد خبازی متخلف تشکیل پرونده شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار