کد خبر: ۱۰۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
مدیرکل هواشناسی استان گلستان از صدور هشدار نارنجی در استان و از نفوذ سامانه سرد و بارشی از امشب به استان خبر داد و گفت: دمای هوا از امروز تا ۱۵ درجه کاهش یافته و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر تا ظهر چهارشنبه وجود دارد.
نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان گلستان/ هشدار وقوع سیلاب و مسدود شدن راه‌ها

به گزارش آرانیوز از گرگان، امان محمد کمالی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران استان، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها و هشدار سطح نارنجی اعلام شده، استان گلستان امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه شرایط جوی متفاوتی را شاهد خواهد بودو  امروز شاهد روز گرم و فردا با نفوذ سامانه سرد شاهد بارش باران و برف و کاهش 10 تا 15 درجه‌ای هوا خواهیم بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان گلستان تاکید کرد: بر این اساس از بامداد امروز دوشنبه با تقویت جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش محسوس دما و کاهش محسوس رطوبت هوا در استان به ویژه در مناطق کوهستانی و جنگلی بودیم.

کمالی تصریح کرد: وزش باد گرم و گردوخاک محلی هم از پیامد‌های دیگر استقرار این جریانات در استان بود و در این مدت پتانسیل وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مراتع استان وجود دارد و به مردم توصیه می‌کنیم در مناطق جنگلی در  صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان همچنین تصریح کرد: از امشب با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان، وزش باد نسبتاً شدید، رگبار و رعدوبرق، ریزش برف در مناطق مرتفع کوهستانی، احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق، کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار تا ظهر چهارشنبه، آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب برخی رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، برخورد صاعقه و اختلال در تردد‌های جاده‌ای دور از انتظار نیست.

کمالی با اشاره به اینکه  برخورد صاعقه و آسیب به ابنیه با استحکام ضعیف دور از انتظار نیست به مردم توصیه کرد: در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند و  فعالیت کوهنوردی خودداری کنند و در تردد جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان هم گفت: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی و صدور هشدار سطح نارنجی در جلسه اضطراری که عصر دیروز یکشنبه در استان برپا شد تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

نعمت‌الله حاجی‌زاده افزود: رصد لحظه‌ای و نقطه‌ای تغییرات آب و هوایی، انجام برنامه‌های مقابله با حریق، پاکسازی محور راه‌ها، اعلام هشدار‌های لازم به کشاورزان و دامداران و مناطق در معرض خطر صادر شد.

وی تاکید کرد: کنترل تردد‌های جاده‌ای، ممنوعیت اعزام کوهنوردان و تور‌های گردشگری به مناطق پرخطر، انسداد جاده‌های در معرض خطر، آمادگی دستگاه‌ها برای رفع خسارات احتمالی و گشت و پایش تفرجگاه‌ها، مورد تاکید قرار گرفت.

 

 
نظرشما
پربازدیدها