کد خبر: ۱۰۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازیگران و کارگردانان حوزه تئاتر و انجمن‌های نمایشی برای تولید آثار بهتر و باکیفیت‌تر مورد حمایت مالی قرار گیرند.
وعده وزارت ارشاد برای حمایت مالی از فعالان عرصه تئاتر

به گزارش آرانیوز  از بیجار، کاظم نظری پیش‌ازظهر امروز در آئین اختتامیه سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر استانی کردستان با قدردانی از دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه اظهار داشت: نحوه برگزاری و نمایش‌های اجراشده این جشنواره با کیفیت بالا و رضایت‌بخش بود.

وی افزود: حضور پر تعداد جوانان در مقام کارگردان یا بازیگر در آثار مختلف این جشنواره گویای ورود نسل نو به این هنر و گشایش صفحه‌ای جدید در تقویم هنر تئاتر استان کردستان است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه توانمندی و ظرفیت جوانان و هنرمندان این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که در هر گوشه کشور، جوانان با استعداد خوبی وجود دارد، یقیناً حمایت خواهیم کرد.

وی از حمایت از هنرمندان این عرصه خبر داد و گفت: سعی می‌شود بازیگران و کارگردانان حوزه تئاتر و انجمن‌های نمایشی برای تولید آثار بهتر و باکیفیت‌تر مورد حمایت مالی قرار گیرند.

نظری تئاتر را هنری زنده دانست و عنوان کرد: باید به فعالان این عرصه فرصت دهیم تا رشد کنند و به جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور راه یابند و بعد از چندین سال در جشنواره‌ تئاتر فجر شرکت کنند.

وی با بیان اینکه نفرات برتر این جشنواره در رویداد منطقه‌ای شرکت خواهند کرد، یادآور شد: جشنواره منطقه‌ای در پنج منطقه کشور ابتدای آذر برگزار و در بخش صحنه‌ای دو اثر و بخش خیابانی یک اثر راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر اینکه در این دوره از جشنواره شاهد حضور نسل جدید تئاتر استان در کنار پیشکسوتان هستیم، ابراز داشت: «اصغر همت» از بازیگران خوب تئاتر، سینما و از داوران این جشنواره هستند که از اجراهای این جشنواره رضایت داشتند، باید مردم نیز از نسل جدید تئاتر حمایت کنند.

سی وچهارمین جشنواره تئاتر استانی از 25 آبان ماه به مدت سه روز و با حضور 12 گروه در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در بیجار برگزار شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار