کد خبر: ۱۰۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
حفاری تونل مترو اسلامشهر با حضور مسئولان کشوری و استانی به اتمام رسید.
حفاری تونل مترو اسلامشهر به ایستگاه پایانی رسید
 

به گزارش آرانیوز از اسلامشهر، حفاری تونل مترو اسلامشهر به‌عنوان یک پروژه فاخر ملی که عملیات حفاری آن از 11 دی‌ماه 98 آغازشده و از زمان‌بندی برنامه جلوتر بود، امروز به اتمام رسید.

آیین اتمام حفاری تونل مترو اسلامشهر با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و معاونین استاندار، سردار عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، فرماندار و ائمه جمعه شهرستان اسلامشهر، فرمانداران و شهرداران غرب استان تهران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار و این عملیات با فرمان "یازینب" فرزند شهید مدافع حرم محمود رضا بیضایی در سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (ع) پایان یافت.

گفتنی است در دی‌ماه 97 کلنگ احداث مترو اسلامشهر در چهاردانگه توسط فرزند شهید بیضایی و مسئولان ملی و استانی بر زمین زده شده بود.

طول خط مترو از ایستگاه آزادگان تا میدان نماز حدود 10.5 کیلومتر و حفاری تونل در 2 بخش اجرا شده است.

قطعه اول از ایستگاه آزادگان تا بزرگراه آزادگان به طول تقریبی 900 متر است که به‌صورت دستی حفاری شده و پیش‌بینی می‌شود تا دی‌ماه اجرای این بخش تکمیل شود.

پایان حفاری تونل متروی ‌اسلامشهر/ وعده بهره‌برداری تا پایان 1404

قطعه دوم نیز که به‌صورت مکانیزه حفاری شده هم به طول 9.5 کیلومتر امروز به اتمام رسید‌.

به‌این‌ترتیب با تکمیل قطعات اول و دوم تونل متروی اسلامشهر و همچنین ساخت ایستگاه میدان نماز در موعد مقرر، امکان اتصال خط مترو این شهر پرجمعیت به خط 3 شبکه مترو تهران از طریق ایستگاه آزادگان وجود داشته و در این صورت جمعیت قابل‌توجهی از ساکنان اسلامشهر و شهرهای اطراف می‌توانند از طریق سیستم حمل‌ونقل ریلی، به پایتخت دسترسی پیدا کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار