کد خبر: ۱۰۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
فرمانده تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام گفت : جهاد آب رسانی در ۱۳۵ روستای شهرستان لردگان با مشارکت گردان مهندسی تیپ۴۴ حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) به پیشرفت۷۱درصدی رسیده است.

هدف اصلی قرارگاه امام حسن(ع) محرومیت زدایی است

به گزارش آرانیوز استان چهارمحال وبختیاری، یکی از استان‌هایی که خود زمانی تامین‌کننده آب بخشی از فلات مرکزی و جلگه جنوبی خوزستان بود، اکنون دچار خشکسالی شد و در یک دهه اخیر آبرسانی به بیش از ۲۰۰ روستا با تانکر انجام می‌شد.

با این حال خشکسالی آنقدر به منابع آبی چهارمحال و بختیاری فشار آورد که برخی از روزها تانکرهای آبرسانی علاوه بر روستاها در شهرها نیز حضوریافتند.

یکی از مطالبات مردم روستاهای لردگان، تامین آب شرب پایدار است که به جای حضور تانکرهای آبرسانی نیاز به خطوط لوله آب شرب پایدار دارند.

از این روی به همت قرارگاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) و با مشارکت گردان مهندسی تیپ۴۴ قمربنی هاشم (ع) روند جهاد آبرسانی در ۱۳۵ روستای شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری شکل گرفت و روند اجرایی این طرحها اکنون بالای۷۱ درصد پیشرفت دارد.

سردار حجت الله صالح نژاد فرمانده تیپ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام در نشست مسئولین و فرماندهان این یگان اظهار کرد: به لطف خداوند و به همت همکارانم در قرارگاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) و همچنین گردان ممتاز مهندسی تیپ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام تلاش شد تا اثرات و پیامدهای چند دوره متوالی خشکسالی مدیریت شده و با عزم جهادی راه‌حل‌های مؤثر و عاجل برای تنش آبی در دستور کار قرار گیرد، به گونه‌ای که با اجرای پروژه های آبرسانی مشکل کم آبی جمعیتی در روستا های محروم بالغ به ۱۰۱۳ خانوار در روستا های شهرستان لردگان به حداقل برسد.

سردار حجت الله صالح نژاد تاکید کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) برای محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از کشور تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه دارد و طرح‌های آبرسانی روستایی قرارگاه در این استان همچنین در شهرستان لردگان به ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که۴۸۲۰ نفر از این طرح بهره مند شدند.

وی افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) و گردان مهندسی رزمی تیپ۴۴ برای طرح‌های آبرسانی روستایی در شهرستان لردگان بالغ بر ۳۱۰ کیلومتر لوله کشی انجام داده است، که تاکنون ۹۰ روستا تکمیل گردیده و با تداوم این فعالیت‌ها ظرف ۲ سال آینده تنش آبی در تمام روستاهای این شهرستان به لطف خداوند متعال برطرف می‌شود. ‌

فرمانده تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به اجرای طرح هایی در جهت محرومیت زدایی در چهارمحال و بختیاری از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) افزود: توافق‌هایی برای آبرسانی روستا های دیگر، احداث راه های روستایی، آبخیزداری، آبخوان‌داری، امنیت غذایی، اشتغالزایی و مسکن محرومان در قالب این قرارگاه انجام شده که تا سه سال آینده عملیاتی می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار