کد خبر: ۱۰۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
مستند «زَری» ساخته آرمان قلی پور فیلمساز چهارمحال و بختیاری عنوان بهترین مستند کوتاه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌های مستند روسیه را از آن خود کرد.

فیلم هنرمند چهارمحال و بختیاری بهترین فیلم مستند جشنواره روسیه شد

به گزارش آرانیوز استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی استان، مستند «زری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آرمان قلی‌پور دشتکی، محصول انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر شهرکرد است که به عنوان بهترین مستند کوتاه بخش بین‌الملل هجدهمین جشنواره فیلم‌های مستند Won together(Vladimir Menshov International film Festival) شناخته شد.

این جشنواره را آکادمی تلویزیون و رادیو اوراسیا روزهای ۱۳ تا ۱۸ آبان به میزبانی شهر سوچی روسیه برگزار کرد.

این مستندساز جوان چهارمحال و بختیاری که سال گذشته نیز با فیلم فرزندان خونیار توانست جایزه بهترین مستند کوتاه بخش بین‌الملل این جشنواره‌ روسی را دریافت کند، درباره مستند «زَری» گفت: این مستند کوتاه داستان زنی به نام زری در خوزستان است که در ۱۱ سالگی با مردی ۲۵ ساله ازدواج می‌کند و زندگی پر چالش او با این ازدواج آغاز می‌شود.

آرمان قلی پور دشتکی با بیان اینکه زری شخصیتی متفاوت با دیگر زنان روستایی دارد و رانندگی او با وانت و توزیع کپسول‌های گاز مایع بین ۱۸ هزار روستایی موجب شد تا در مستندی با نام خودش، صحنه‌هایی از زندگی‌اش به تصویر کشیده شود، افزود: در ساخت فیلم زری، ندا رحمان پور، سجاد قلی پور و آناهید قاسمی به ترتیب به عنوان صدابردار و صداگذار، مدیر تولید و مترجم همکاری داشتند.

به گفته این هنرمند فیلم‌ساز، مستند زری در نخستین نمایش خود به عنوان اثر منتخب در جشنواره بین‌المللی فیلم ترنتو ایتالیا که از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی اروپا با موضوع فرهنگ کوه، طبیعت، ماجراجویی و اکتشاف به شمار می‌رود، به نمایش درآمد.

قلی‌پور فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی آغاز کرده است و تاکنون با ساخت فیلم‌های متعدد که بیشتر آن‌ها مبتنی بر جغرافیا و فرهنگ مردم زاگرس به ویژه منطقه بختیاری‌نشین است، توانسته بیش از ۱۵ عنوان برتر جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را دریافت کند

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار