کد خبر: ۱۰۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از راه اندازی اولین سینمای سیار آموزشی ویژه موتورسوران در سطح شهر اصفهان خبر داد.

راه اندازی «سینمای سیار» آموزشی توسط پلیس راهور اصفهان

 

به گزارش آرانیوز از اصفهان، سرهنگ اصغر زارع در حاشیه اجرای طرح ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین موتورسیکلت سواران اظهار کرد: از آنجا که همه ساله بیش از ۵۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در راه های درونشهری استان را موتورسواران تشکیل می دهند به همین جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین این دسته از کاربران ترافیک شهری در دستور کار جدی پلیس راهور استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به دنبال فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی در بین راکبان موتورسیکلت هستیم افزود: آمارها نشان می دهند که بیش از ۹۰ درصد موتورسواران جان باخته در حوادث رانندگی فاقد کلاه ایمنی بودند و به علت ضربه ای که به سر آنها وارد آمده بود دچار مصدومیت شدید شده و جان باختند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: واقعیت این است که موتورسیکلت یک وسیله نقلیه بدون حفاظ است و کلاه ایمنی تنها ابزاری است که می تواند حافظ جان راکب و ترک نشین آن باشد.

سرهنگ زارع در ادامه از راه اندازی اولین سینمای سیار آموزشی ویژه موتورسوران برای اولین بار با ابتکار پلیس راهور اصفهان خبر داد و گفت: در این طرح تعدادی اتوبوس مجهز به صورت چرخشی در برخی از نقاط پرتردد شهر مستقر و کارشناسان پلیس راهور موتورسوران فاقد کلاه ایمنی را متوقف و به داخل اتوبوس مذکور هدایت می کنند و از آنان می خواهند تا پای تماشای فیلم های کوتاه و مستند های آموزشی از تصادفات و حوادث دلخراشی که برای موتورسواران متخلف و فاقد کلاه ایمنی رخ داده بنشینند.

این مقام انتظامی مدت زمان استفاده از سینمای سیار پلیس راهور را بین ۳۰ دقیقه عنوان کرد و اظهار داشت: با تلاش ها و زحمات کارشناسان پلیس راهور استان اصفهان بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه و مستند آموزشی در خصوص نحوه استفاده صحیح از موتورسیکلت و همچنین حوادث دلخراشی که برای راکبان و سرنشینان این وسیله نقلیه رخ داده تهیه شده که قطعاً تماشای آنها تاثیر بسیار زیادی در نگرش و رفتار موتورسواران خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم با این اقدام تغییر و تحولی اساسی در بین راکبان موتورسیکلت ایجاد کنیم.

زارع با بیان اینکه در پایان نمایش فیلم کارشناسان پلیس راهور به آموزش قوانین و مقررات استفاده از موتورسیکلت برای موتورسوران می پردازند خاطر نشان کرد: در این طرح اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز با پلیس راهور همکاری و مشارکت دارد و امیدواریم در آینده ای نزدیک در چندین نقطه شهر اصفهان به اجرا گذاشته می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار