کد خبر: ۱۰۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری از بافت بیش از ۳۰۰ تخته فرش در استان چهارمحال و بختیاری به نیت کمک به بازسازی اماکن مقدسه خبرداد.

بافت فرش  در شهرکرد برای ساخت عتبات عالیات

به گزارش آرانیوز استان چهارمحال وبختیاری، با حضور مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، ششمین تخته فرش در محله سرچشمه های شهرکرد برش خورد.

علی کیانی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: امروز ششمین تخته فرش در محل حسینیه شهدای کاظمی پور محله سرچشمه ها برش خورد و بافت هفتمین تخته فرش نیز شروع می شود.

وی افزود: از سال ۹۶ عرصه های جدید در استان چهارمحال و بختیاری در راستای کمک به ساخت عتبات عالیات و صحن عقیله بنی هاشم سلام الله علیها شروع شد، که یکی از این عرصه ها بافت فرش توسط بانوان هنرمند استان بود که به صورت افتخاری و برای تبرع این کار را انجام می دهند.

کیانی گفت: از شروع این طرح تاامروز بیش از ۳۰۰ تخته فرش در ابعاد مختلف بافته شده و بصورت مزایده داخلی بفروش می رسد و نهایتا برای توسعه حرم اختصاص داده می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ کارگاه فرش در سطح استان چهارمحال و بختیاری داریم که بیش از ۵۰۰- ۶۰۰ نفر از بانوان استان در این کارگاه ها مشغول بافت فرش هستند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عرصه های دیگری هم برای کمک به ساخت و توسعه عتبات عالیات داریم که شجره طوبی(وقف محصولاتِ یک تا چند درخت مثمر) و سند افتخار (تقبل هزینه ساخت یک متر مربع از صحن) از جمله آنهاست.

وی در پایان از بانوان علاقه مند و هنرمند استان چهارمحال و بختیاری خواست برای مشارکت در امر ساخت و توسعه عتبات عالیات به کارگاه های بافت فرش مراجعه کنند و از برنامه های فرهنگی و هنری این کارگاه ها در اوقاف فراغت نیز بهره مند شوند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار