کد خبر: ۱۰۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان جمعه شب به خط پایان رسید و گروهها و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیات داوران چهار گروه نمایش صحنه ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه ای فجر پیشنهاد شد

گروهها و هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

به گزارش آرانیوز استان سمنان، آیین اختتامیه این دوره از جشنواره تئاتر با حضور فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و نیز هنرمندان هنر نمایش در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار شد.

در پایان این جشنواره هیات داوران در بخش صحنه ای نمایش "تبار خون" به کارگردانی محمدعلی دانشگر و نیز "ناگفته های گودال ابوفارس" به کارگردانی مصطفی ولی زاده و در بخش خیابانی نیز نمایش "نگاتیو" به کارگردانی فرزاد صبوری و "یک اتفاق ساده" به کارگردانی سیدسعید شاهچراغی را برای حضور در جشنواره منطقه ای فجر پیشنهاد کرد.

هیات داوران همچنین هنرمندان برتر این جشنواره را در بخش های مختلف به شرح زیر معرفی کرد.

در بخش صحنه ای

کارگردانی: محمدعلی دانشگر در نمایش "تبار خون" در رتبه اول ایستاد و مصطفی ولی زاده در نمایش "ناگفته های گودال ابوفارس" در رتبه دوم و حسن سرچاهی در نمایش "شاه عباس" در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند و هبات داوران از محمد فرجی پور در نمایش "گودال" نیز تقدیر کرد.

نمایشنانمه نویسی: در این بخش هیات داوران با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم استاد آتیلا پسیانی نویسنده نمایش تبار خون، تندیش جشنواره، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جائزه نقدی برتر خود را به امیر اخوین نویسنده نمایش "شاه عباس" اهداء کرد.

بازیگر مرد: محمدعلی دانشگر در نمایش "تبار خون"، مهدی علی الحسینی در نمایش "چند نهنگ دریازده در حمام آفتاب" در رتبه های اول و دوم ایستادند و مهدی بانی در نمایش "ناگفته های ابوفارس" و محسن مزجی در نمایش "شاه عباس" به طور مشترک سوم شدند.

در این بخش هیات داوران همچنین از بازیگران امیر نظری در نمایش "مهرآباد"، امیر مسعود اسماعیلی در نمایش "شاه عباس" و علیرضا نجم الدین در نمایش "تمام شد و هست" تقدیر کرد.

بازیگر زن: سمانه نجاز از نمایش "تبار خون"، زهرا لطفی در نمایش "ناگفته های گودال ابوفارس" و آرزو ملکی در نمایش "شاه عباس" را به عنوان رتبه های اول تا سوم معرفی کرد و الهام خاتمی در نمایش "چند نهنگ دریازده در حمام آفتاب" و شاونا شاه آبادی در نمایش "مهرآباد" را مورد تقدیر قرار داد.

هیات داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان همچنین در بخش برشور هنگامه حسینی از نمایش "مهرآباد"، در بخش گریم الهام شهاب الدین در نمایش "تبار خون" را به عنوان برگزیده شناخت و از عسل نائینی در نمایش "چند نهنگ دریازده در حمام آفتاب" تقدیر کرد، در بخش نور نیز امیرحسین دلارام در نمایش "تبار خون"، موسیقی محمدعلی دانشگر در نمایش"تبار خون"، طراح لباس صادق جهان در نمایش "تبار خون" و طراحی صحنه مصطفی ولی زاده در نمایش "ناگفته های گودال ابوفارس" را معرفی کرد.

 

در بخش نمایش خیابانی

کارگردانی: هیات داوران در این بخش هیچ یک از آثار را شایسته رتبه اول ندانست اما سعید شاهچراغ از نمایش "یک اتفاق ساده" را به عنوان نفر دوم معرفی کرد و به صورت مشترک عنوان سوم را به فرزاد صبوری از نمایس "نگاتیو" و قاسم عابدی از نمایش "فروشنده" داد.

در بخش بازیگر زن پرنیان سراج را در نمایش "سد معبر" به عنوان بازیگر برتر شناخت و در بخش بازیگر مرد نیز قاسم عابدی از نمایش "فروشنده" و فیض احمدرضایی را در نمایش "نگاتیو" به عنوان مشترک سوم معرفی کرد.

در بخش طرح و ایده نیز هیات داوران طرح و ایده ای را شایسته رتبه اول ندانست اما مینو رحمتی را در نمایش "چرا امروز" به عنوان رتبه دوم و محمد خلیلی از نمایش "یک اتفاق ساده" و فرزاد صبوری را درنمایش "نگاتیو" به عنوان رتبه سوم شناخت.

در این مراسم با معرفی برترین ها با حضور مسوولان استان سمنان، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جائزه نقدی برترین ها به آنان اهداء شد.

در این جشنواره 13 گروه نمایش شامل شش گروه صحنه ای و هفت گروه نمایش خیابانی به رقابت پرداختند.

 

برچسب ها: استان سمنان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار