کد خبر: ۱۰۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری در دومین روز اجرای خود با چهار نمایش که ۲ نمایش آن یادآور دوران دفاع مقدس بود به استقبال جمع قابل توجه مخاطبانی رفت که برای دیدن آثار این روز از جشنواره در سالن‌های نمایش گرد آمدند.

اجرای ۴ نمایش در روز پرمخاطب جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری

به گزارش آرانیوز استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی استان، سی و پنجمین جشنواره تئاتر این استان که از ۱۵ آبان به دبیری پیام احمدی در آمفی تئاتر امیرکبیر و تماشاخته مهر کار خود را آغاز کرده است در دومین روز برگزاری‌ با رشد چشمگیر مخاطبان و شلوغی فضاهای نمایشی روبه‌رو شد.

در این روز ابتدا، امیرمحمد اسدی هنرمند ۲۱ ساله اهل فارسان از ساعت ۱۱ در پلاتوی‌ امیرکبیر نمایشی تک نفره با نام "تکرار" و با مضمون دفاع مقدس را به اجرا گذاشت.

نمایشی پر حزن از سختی نبردی‌ نابرابر با دشمن بی‌رحم در میانه اروندرود و اندوه سنگین از دست دادن یاران که اسدی آن را به‌ یاد شهدای دوران دفاع مقدس به روی صحنه آورد.

پس از اجرای تاثیرگذار تکرار از ساعت ۱۶ دانشجویان مشتاق تئاتر از شهرستان فرخشهر در نمایشی دیگر با نام "مجلس‌ سوگواری داریوس" روایتی از میانه تاریخ ایران پیش از اسلام را به صحنه نمایش آمفی تئاتر امیرکبیر آوردند، نمایشی کوتاه که می‌کوشید وطن دوستی و ایستادگی در برابر دشمن تا پای جان را در قالبی هنری به مخاطبان ارائه کند.

با این حال، تفاوت‌های بسیار در مرحله اجرای نهایی این نمایش با آنچه در مرحله بازبینی آثار ارائه شده بود و همچنین کوتاه بودن زمان اجرا که مغایر با چارچوب‌های تعیین شده جشنواره بود، موجب شد تا این اثر نمایشی با نظر دبیرخانه از گردونه رقابتی جشنواره سی و پنجم خارج شود

و اما سومین نمایش روز دوم جشنواره سی و پنجم به دومین نمایش خیابانی‌ این دوره از جشنواره اختصاص داشت.

«ننه یوسف» به نویسندگی محمد مظفری و کارگردانی رضا علوی‌ اشکفتگی از شهرستان شهرکرد بار دیگر روایت‌گر جریانی‌ تاثیرگذار از دوران دفاع مقدس شد، روایت مادری که چشم انتظاریش‌ برای دیدن فرزند به جبهه رفته، او را به دادخواهی از امام رضای غریب می‌کشاند تا شاید بتواند پس از سال‌ها تحمل درد دوری، برای شهادت جوان‌ ناکامش‌ مجلس شادی به راه بیندازد.

پس از این نمایش خیابانی، نوبت به آخرین اجرای روز دوم جشنواره با نام «من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی» رسید. این بار هم هنرمندان فارسانی میزبان مخاطبان جشنواره سی و پنجم شدند و در نمایشی که بیش از یک ساعت به طول کشید، داستان خانواده‌ای را روایت کردند که در جستجوی خوشبختی‌ در آن سوی دریاها، معنای عمیق‌تری از عشق، محبت و در کنار یکدیگر ماندن را درک کردند.

این نمایش صحنه‌ای که کاری مشترک از مهدی جعفری و مریم سلیمانی است، گرچه در دقایقی با واکنش‌های شاد مخاطبان به ویژه تماشاچیان کم سن و سال حاضر در تماشاخانه مهر روبه رو می‌شد اما در طول اجرا گاهی نیز سالن را به سکوتی‌ تامل برانگیز می‌کشاند.

پس از اجرای آخرین نمایش روز دوم جشنواره تئاتر استانی، جمعی از مخاطبان و هنرمندان در نشستی با هدایت‌ محمدرضا سمیع به نقد و بررسی آثار حاضر در جشنواره سی و پنجم پرداختند.

سومین و آخرین روز جشنواره تئاتر استان روز چهارشنبه، ۱۷ آبان ۱۴۰۲ با نمایش پنج اثر آماده میزبانی از علاقه‌مندان این هنر است.

آیین پایانی جشنواره سی و پنجم ۱۸ آبان از ساعت ۱۴:۳۰ در تماشاخانه مهر برگزار می‌شود تا برترین‌های‌ این دوره خود را برای حضور در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر آماده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار