کد خبر: ۱۰۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
مسوولان بنیاد خیریه مهد کرامت سمنان از ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی خیر ساز در سمنان خبر دادند و گفتند: احداث این بیمارستان در سمنان به دلیل نداشتن مراکز تخصصی و جراحی چشم پزشکی از ضروریات است.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی خیرساز در سمنان احداث می شود

 

به گزارش آرانیوز استان سمنان ،دکتر خسرو جدیدی از موسسین بنیاد مهد کرامت سمنان به اتفاق مدیرعامل این بنیاد و نیز مدیر فنی احداث این بیمارستان در نشست خبری با خبرنگاران به تبیین اهمیت و چگونگی احداث این بیمارستان پرداختند.

پروفسور جدیدی از موسسین مهد کرامت سمنان در این مصاحبه در تبیین اهمیت چشم گفت: 80 درصد از مراحل یادگیری انسان از طریق بینایی و چشم است و 60 درصد تفسیر مغز متعلق به داده های چشم است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد بیماری های چشمی قابل پیشگیری است ادامه داد:

با احداث و راه اندازی این بیمارستان 64 تختخوابی تخصصی عمده جراحی های چشم در سمنان انجام می شود و بیماران استان سمنان از مراجعه به تهران و سایر استانها برای جراحی های چشمی بی نیاز خواهند شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در مراحل مختلف ساخته می شود گفت: زمان پیش بینی شده برای فعال شدن اتاق عمل این بیمارستان یک سال و نیم است

و در مرحله اول تا یک سال و نیم آینده، تمامی خدمات مورد نیاز چشم پزشکی از طریق این کلینیک جراحی چشم در موسسه مهد کرامت ارائه خواهد شد.

جدیدی، با قدردانی از مسئولین استان و شهرستان سمنان برای کمک در احداث این بیمارستان، اظهار داشت: بیمارستان تخصصی چشم پزشکی مهد کرامت با زیربنای هفت هزار و 500 مترمربع و با صرف هزینه ای بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در زمینی

به وسعت 10 هزار مترمربع احداث می شود.

جدیدی گفت: مرحله اول این بیمارستان با زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع طراحی شده است که با هزینه بیش از دو هزار میلیارد ریال با کمک خیرین احداث خواهد شد.

عباس جدیدی مدیرعامل مهد کرامت سمنان نیز با اشاره به فعالیت های چشم پزشکی این بنیاد گفت: بیش از دو هزار ویزیت و نیز بیش از 200 عمل جراحی چشم را از جمله خدمات موسسه مهد کرامت است.

وی با تاکید بر خیریه بودن فعالیت های مهد کرامت از مردم و خیرین خواست تا در اجرای این پروژه مهم و ساخت بیمارستان تخصصی با کمک های خود این بنیاد را یاری دهند.

مدیر فنی احداث این بیمارستان نیز در این نشست به تشریح مختصات فنی و بخش های آن پرداخت و گفت: در احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی مهد کرامت سمنان از استانداردهای لازم در ساخت این بیمارستانها استفاده خواهد شد.

عملیات احداث بیمارستان تخصصی چشم پزشکی در سمنان همزمان با ولادت حضرتنبی مکرم اسلام آغاز شده است

برچسب ها: استان سمنان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار