کد خبر: ۱۰۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت روز دانش آموز به‌ همراه جمعی از مدیران و کارکنان با حضور در منزل علی سراج شهید دانش‌آموز شهرستان مهدیشهر با خانواده وی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وصیتنامه‌های شهدا دریایی از معرفت است/ دانش آموز ما سیره شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند

به گزارش آرانیوز استان سمنان، سیدجمال وزیری، در ابتدای این دیدار صبر و استقامت خانواده‌های معزز شهدا را ستودنی و ارزشمند توصیف و اظهار کرد: شهدا، بهترین الگوهای تربیتی هستند و باید آن‌ها را محور همه برنامه‌ها و امور زندگی‌مان قرار دهیم.

وی افزود: وصیتنامه‌های شهدا دریایی از معرفت است و نسل دانش آموز ما هم بابصیرت و آگاهی خود، سیره عملی و رفتاری شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: "پایبندی نسل سوّم و چهارم انقلاب به انقلاب از نسل اوّل اگر بیشتر نباشد کمتر نیست" گفت: نسل امروز ما از نسل گذشته، کم ندارند و شهدا انسان‌های پاک و گل سرسبد بودند و به‌ درجه «عند ربهم یرزقون» رسیدند و ما به چنین شهدایی افتخار می‌کنیم.

وزیری با اشاره به مجاهدت شهدا بیان کرد: مادران شهدا فرزندان خود را به جبهه فرستادند، آن‌ها رفتند و کار ماندگار کردند و بی‌شک مادران و پدران شهدا، شفاعت شهدای خودشان را خواهند گرفت و امید داریم که مورد شفاعت آن‌ها قرار خواهیم گرفت.

شهیدان علی سراج، مجتبی سعیدی و احمد مختاری از عشایر شهرستان مهدیشهر سمنان با هم پیمان بستند که هرکدام شهید شدند در روز قیامت در محضر خداوند شفاعت دو دوست دیگر را بکند و رهبر انقلاب از این شهادت‌نامه به ماجراهای فراموش‌نشدنیِ تاریخ تعبیر کرده است.

گفتنی است، شهید علی سراج هفتم دی ۱۳۴۳، در شهرستان فیروزکوه به دنیا آمد. پدرش حسین، کشاورز بود و مادرش خدیجه نام داشت. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و ۲۲ اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه بر جای ماند و پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

در این دیدار حسین شکرویان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان، امین داودی مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری سمنان، مراد دوستمحمدیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی فامیلی مشاور جوان مدیرکل و امور تشکل‌های فرهنگیان استان، سرهنگ محمد یعقوبی مسئول بسیج فرهنگیان، مهدی عاشوری مدیرکانون بسیج فرهنگیان اداره‌کل، زینب داودی معاون سوادآموزی و فاطمه اخلاقی رئیس اداره امور شاهد آموزش و پرورش استان سمنان نیز حضور داشتند.

 

برچسب ها: استان سمنان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار