کد خبر: ۱۰۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
آیین انتخاب و معرفی هشتمین پایتخت کتاب ایران روز سه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

سمنان هشتمین پایتخت کتاب ایران شد

به گزارش آرانیوز استان سمنان، آیین انتخاب هشتمین پایتخت کتاب ایران و شهرهای خلاق کتابخوانی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه (۹ آبان‌ماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار. شهر «سمنان» به‌عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

در این آیین شهر سمنان به‌دلیل اهتمام حداکثری مجموعه مدیریتی فعالان شهری و مردمی و ارائه برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در دوره پیش رو معرفی شد.

در این گزارش آمده است: مقرر شده است به دلیل ویژگی‌های مهمی که پنج شهر اوز استان فارس، سمنان، سبزورا، شاهین شهر اصفهان و کرج به خود اختصاص داده‌اند طی مراسمی تقدیر به عمل آید.

این پنج شهر واجد عناوینی به صورت انحصاری در برنامه پایتخت امسال شدند.

با توجه به ویژگی فعالیت‌های مردمی و مردم پایه بودن فعالیت‌ها، شهر اوز استان فارس در بین شهرهای نامزد، شایسته تقدیر شناخته شد.

از حیث مدیریت شهری فعال در زمینه کتاب، و اختصاص حداکثری امکانات در اختیار نهادها، شهر «شاهین شهر» به‌عنوان مدیریت شهری فعال مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

 

از حیث تلاش برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب شهر سبزوار به‌عنوان شهر برتر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

از حیث تلاش برای مهارت‌های کتابخوانی و طراحی برنامه‌های خلاق در حوزه مهارت‌های کتابخوانی شهر کرج واجد این ویژگی‌ها است و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

شهر سمنان نیز به‌دلیل اهتمام حداکثری مجموعه مدیریتی فعالان شهری و مردمی و ارائه برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در دوره پیش رو معرفی شد.

هشتمین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران امسال در حال برگزاری شد که سمنان با قرار گرفتن در جمع 12 شهر دوستدار کتاب ایران به عنوان یکی از نامزدان نهایی "پایتختی کتاب ایران" قرار گرفته بود.

طرح "انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران" با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتاب خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار در کشور برگزار می شود و در این طرح از ارائه طرح های ابتکاری و خلاقانه در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی حمایت می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سمنان، از بین ۱۲ شهر، به عنوان یکی از گزینه‌های جدی "پایتخت کتاب ایران" قرار دارد و با کسب امتیازهای لازم، در رتبه دوم شهرهای دوستدار کتاب قرار داشت.

فرشید فلاح یادآور شد: امسال 204 شهر متقاضی کسب عنوان "پایتخت کتاب ایران" بودند که از این تعداد ۱۰۵ شهر دارای صلاحیت در رقابت قرار گرفتند و از این تعداد ۱۲ شهر به عنوان نامزد شهر دوستدار کتاب انتخاب شدند.

سمنان در طرح پایتخت کتاب ایران و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اقدامات گسترده ای در یک سال اخیر انجام داده و در این خصوص با ایجاد دبیرخانه مردمی توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در سمنان، بیش از 20 طرح ابتکاری و خلاقانه ارائه کرده است.

 

برچسب ها: استان سمنان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار