کد خبر: ۱۰۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
در آستانه هشتم آبان سالروز شهادت نوجوان بسیجی «محمدحسین فهمیده» که به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، جمعی از دانش‌آموزان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

طرح بدون تعارف مشکلات توسط دانش‌آموزان ارزشمند است/ دشمن تلاش می‌کند تا جوانان را به افرادی «دین‌گریز» و «دین‌ستیز» تبدیل کند

به گزارش آرانیوز استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز بویژه شهید محمدحسین فهمیده گفت: دانش‌آموزان عزیز کشورمان مایه مباهات و افتخار میهن اسلامی هستند چراکه با دقت نظر و بصیرت، مسائل مختلف را دنبال می‌کنند.

امام جمعه سمنان با یادآوری پاسخ رهبر معظم انقلاب به تعدادی از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در خصوص ابراز علاقه جوانان و نوجوانان برای دیدار با ایشان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به حاضران در آن جلسه فرمودند سلام خاص بنده را به این عزیزان ابلاغ کنید.

نماینده ولی فقیه در استان با محکوم کردن جنایات بی‌سابقه رژیم منحوس صهیونیستی در نوار غزه اظهار کرد: امروز قلوب تمام انسان‌های آزاده و مسلمانان جهان مملو از غم و اندوه مردم مظلوم فلسطین است و امیدواریم بزودی زود شاهد محو و نابودی این غده سرطانی از پیکر بشریت باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از طرح صریح مسائل و مشکلات توسط دانش‌آموزان حاضر در جلسه گفت: نکات مطرح شده در خصوص رفع موانع و تامین نیازهای آموزشی باید توسط مسئولان استان و نیز نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه نشست و برخاست مسئولان با جوانان و نوجوانان، لازم اما ناکافی است تصریح کرد: جلسات مسئولان با دانش‌آموزان باید ناظر بر حل مسائل و مشکلات این قشر باشد و البته ارائه گزارش عملکرد به دانش‌آموزان نیز امری لازم است.

خداوند کسی را که جوانی خود را در طاعت و بندگی می‌گذراند دوست دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به تبیین کلیدواژه «محبت» در دوره‌های مختلف زندگی پرداخت و گفت: برخی از انواع محبت نه تنها سودمند و مفید نیستند بلکه مانع از رشد و کمال انسان می‌شوند.

امام جمعه سمنان با اشاره به ارتباط معنوی میان خداوند و بندگان افزود: در قرآن کریم بارها از محبت خداوند نسبت به انسان‌ها سخن به میان آمده و صورت‌های مختلف محبت خدا به انسان بیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: آیاتی نظیر «إنّ الله یحب المحسنین»، «إن الله یحب المتّقین»، «إن الله یحب المؤمنین» و «إن الله یحب المتوکلین» بیانگر علاقه خداوند نسبت به انسانها است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با ذکر آیه ۵۴ سوره مائده گفت: برخی انسان‌ها به درجه‌ای می‌رسند که هم خدا آنها را دوست دارد و هم آنها خداوند را دوست می‌دارند.

وی با اشاره به فرازی از مناجات امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) به خداوند متعال عرضه می‌دارد که تو همانی هستی که من دوستش دارم، پس کاری کن که محبوب تو واقع شوم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تبیین روایتی از نبی اکرم (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود «إنَّ اللّه َ یُحِبُّ الشّابَّ الَّذی یُفنِی شَبابَهُ فی طاعَةِ اللّهِ» خداوند جوانی را که جوانی خود را در طاعت و بندگی خداوند بگذراند دوست می‌دارد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه محبت به پدر و مادر، ائمه اطهار (س)، صالحین و امام جامعه مسلمین در طول مسیر محبت به خداوند متعال قرار دارد اظهار کرد: اگر خداوند را محور محبت قرار دهیم سایر محبت‌ها در سایه آن قرار خواهد گرفت.

دشمن تلاش می‌کند جوانان را به افرادی دین‌گریز و دین ستیز تبدیل کند

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه غرب برای نفوذ در اندیشه انسان‌ها برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت داده است گفت: قدرت‌طلبی، منفعت‌طلبی و لذت طلبی پایه‌های اصلی طراحی دشمنان برای تضعیف اندیشه‌ها و عقاید هستند.

وی با بیان اینکه لذت‌جویی در اسلام امری جاودانی ذیل فرامین الهی تعریف شده است افزود: امروز دشمن تلاش می‌کند دین‌پذیری را به دین‌گریزی و سپس دین‌ستیزی تبدیل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی یادآوری اخلاص و فداکاری شهید محمدحسین فهمیده گفت: این شهید والامقام به درجه‌ای از بندگی خدا رسید که امام راحل (ره) او را رهبر خود نامید لذا این شهید نوجوان به یک لذت حقیقی، ماندگار و ابدی دست یافته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با ذکر فرمایش امام علی (ع) در خصوص قیمت انسان گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) قیمت انسان را بهشت دانسته‌اند و به انسانها توصیه کرده‌اند خود را به بهایی ناچیز و ارزان نفروشند.

امام جمعه سمنان رعایت عفت، حیا و ادب را عامل کسب ارزش و عزت نفس عنوان کرد و افزود: آن جوان بزرگواری که از حضور در برخی محافل خودداری می‌کند در حقیقت قیمت خود را بالا برده است.

وی ادامه داد: آنهایی به بهشت خداوند راه می‌یابند که در دنیا بهشتی و الهی زندگی کنند و البته طی این مسیر دشوار، نیازمند توکل و خودسازی است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در کشور فردی دلسوزتر از رهبر معظم انقلاب به خودمان و جامعه نداریم و از طرف دیگر فرهیخته تر از ایشان نسبت به مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نیز وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی «امید» و «جوان» را کلیدواژه های پرتکرار بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: در مسیر رشد و کمال باید خود را از آمال، آرزوها و دوستی‌های کم فایده جدا کنیم و آماده دریافت ارزش‌های بلند نظام اسلامی باشیم.

امام جمعه سمنان تمدن سازی اسلامی را ماموریت جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: حرکت در این مسیر نیازمند تلاش، ممارست، دقت، تهذیب و معنویت است.

در جریان این نشست تعدادی از دانش‌آموزان عضو تشکل ها دغدغه‌ها و نظرات خود را در فضایی صمیمی با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در میان گذاشتند.

گفتنی است در این نشست عرب خراسانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، حیدرهائی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان دامغان، اکبری، رئیس سازمان دانش آموزی و عرب پور، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان سمنان نیز حضور داشتند.

برچسب ها: استان سمنان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار