کد خبر: ۱۰۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، گفت: ۷۶ واحد از صنایع ریخته‌گری آلاینده مستقر در حریم شهرهای اصفهان، خمینی‌شهر، دولت‌آباد، فلاورجان و نجف‌آباد به منطقه صنعتی شمال اصفهان منتقل شدند.
انتقال ۷۶ واحد ریخته‌گری آلاینده از حریم ۵ شهر استان به شهرک صنعتی شمال اصفهان

به گزارش آرانیوز ازاصفهان، مهران زینلیان در خصوص ششمین جلسه کارگروه تدوین طرح انتقال واحد‌های آلاینده براساس ماده 14 قانون هوای پاک، اظهار داشت: این نشست با حضور دستگاه‌های متولی، واحد‌های صنفی، اتاق اصناف و شهرداری‌های اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و دولت‌آباد برگزار شد.

وی بیان کرد: براساس گزارش ارائه شده در این نشست، 76 واحد از صنایع ریخته‌گری آلاینده از محدوده و حریم شهرهای اصفهان، خمینی شهر، دولت آباد، فلاورجان و نجف‌آباد که مغایر ضوابط زیست‌محیطی و بدون مجوز فعالیت هستند به منطقه صنعتی شمال اصفهان منتقل شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: از این تعداد واحد آلاینده منتقل شده، 54 واحد در یک سال گذشته انتقال یافته‌اند. 

وی تصریح کرد: با تغییر روش فعالیت و با فاصله گرفتن این واحدها از محدوده‌های شهری و مستقر شدن در محدوده‌های منطبق با ضوابط محیط زیست، روند فعالیت اینگونه واحدها نیز منطبق با ضوابط زیست محیطی تغییر می‌یابد. ضمناً با توجه به تغییر روش تولید این واحدها به نحو چشمگیری در مصرف برق و گاز نیز صرفه‌جویی می‌شود.

زینلیان افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد سایت 50 هکتاری مطابق با استانداردهای محیط زیست در شهرک صنعتی شمال اصفهان در ادامه سایت قبلی پیش‌بینی و تا پایان سال جاری مقدمات واگذاری پلاک‌ها در راستای انتقال‌ واحد‌های آلاینده صورت پذیرد.

وی گفت: همچنین مقرر شد در خصوص قطعه‌بندی واحدها و زمین 50 هکتاری مذکور اتاق اصناف و اتحادیه‌ها با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در خصوص نحو تفکیک اقدامات لازم را به عمل آورند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین شهرداری‌های اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و دولت‌آباد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کردند. در این جلسه مقرر شد ضمن پیگیری اخطاریه‌ها و اقدامات انجام شده به صورت موردی برای تمامی کارگاه‌های ریخته‌گری که در حریم شهرها به صورت آلاینده مشغول به فعالیت هستند اخطاریه صادر و برخورد قانونی نیز اعمال شود و گزارش ماهانه از نحوه برخورد با این واحد‌های آلاینده ارائه شود.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان نیز متعهد شد پیگیری لازم را به منظور تامین اعتبار لازم و تسهیلات مربوطه جهت انتقال واحدها به عمل آورد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار