کد خبر: ۱۰۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: تقویت مدارس و ارتقای عملکرد مدیران راهبرد اصلی آموزش و پرورش است، لذا دوره توانمندسازی مدیران مدارس با جدیت انجام و اکنون به گام چهارم رسید.
تقویت مدارس و ارتقای عملکرد مدیران راهبرد اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش آرانیوز از استان تهران، مسعود بهرامی با اشاره به برگزاری دوره‌های ارتقای مدیران مدارس، اظهار داشت: در راستای تقویت مدارس شهرستان‌های استان تهران و در ادامه اجرای طرح کیفیت‌بخشی به عملکرد مدیریت مراکز آموزشی به عنوان راهبرد اصلی این اداره کل، دوره توانمندسازی مدیران مدارس به گام چهارم رسید.

وی افزود: سه گام نخست فصل صعود ویژه مدیران جدیدالانتصاب اجرا شد و گام چهارم برای تمامی مدیران مدارس در پنجشنبه‌های پاییز به شیوه‌های مختلف حضوری، مجازی و ارائه بسته‌های آموزشی استمرار خواهد داشت و برای این مرحله از آموزش، دوره ضمن خدمت تعریف و آزمون آن در دی‌ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به آغاز این فرآیند از اسفندماه سال 1401 گفت: پس از احصای ضرورت‌ها و شاخص‌های مدیریتی مدرسه از معاونت‌ها و دوایر مختلف، سامانه تخصصی این امر در اداره‌ کل شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی شد و با آموزش همکاران مناطق برای نحوه تطبیق شاخص‌ها با عملکرد، ارزیابی و رصد فعالیت‌های مدیران در سال اول برای سه منطقه پیشوا، شهریار و چهاردانگه انجام و اکنون مدیران این مدارس دارای کارنامه عملکردی هستند که امید است در سال جدید با برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاش خود مدیران این عملکرد ارتقا یابد.

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که در نظر است مدیران مدارس همه مناطق در انتهای سال تحصیلی براساس شاخص‌های طرح کیفیت‌بخشی که در شیوه‌نامه طرح آمده ارزیابی شوند و مدیران موفق و شاخص استان به عنوان قله‌های مدیریت معرفی و در جشنواره‌ای تجلیل شوند، از همه مدیران دعوت می‌شود برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در طول سال بر این اساس تنظیم کنند تا بتوانند حداکثر امتیاز را در ارزیابی پایانی اخذ کنند.

آموزش و پرورش فردیس به‌زودی مستقل می‌شود

به گزارش آرانیوز، پیش از این نیز دوره توانمندسازی فصل صعود 2 و 3 برای مدیران دوره متوسطه و مدیران و مؤسسان مراکز غیردولتی با حضور مقام عالی وزارت و معاونین وزیر برگزار شده بود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار