کد خبر: ۱۰۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
امام جمعه اصفهان گفت: برخورداری قشر کارگر و بازنشسته از معیشت و رفاه امری مهم است.
امام جمعه اصفهان: برخورداری قشر کارگر و بازنشسته از معیشت و رفاه امری مهم است

به گزارش آرانیوز ازاصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با روسا و نمایندگان تشکل‌های کارگری، صنفی و کانون‌های بازنشستگی استان اصفهان ضمن تایید خواسته‌های به حق این قشر، اظهار داشت: این که انسان بخواهد کاری را انجام دهد غیر از شدن و انجام یافتن آن است، همچنان که امیرمومنان(ع) نیز زمانی که به حکومت رسید اعلام کردند که تمام سعی خود را برای نابود کردن معاویه به کار می‌برند، اما این اتفاق نیفتاد، بنابراین خواستن‌ها غیر از توانستن است.

وی با بیان برخی از اقدامات و دستاوردهای نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این کشور، مملکت بزرگی است و هزاران کار برای انجام دادن وجود دارد و ما هنوز پس از گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی هم چنان در جنگ و تحریم قرار داریم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر وجود اشکالات و نواقص قانونی در مسئله تامین اجتماعی تصریح کرد: قانون تامین اجتماعی این است که از مردم بگیرد و به آنها پس بدهد، اما اشتباهاتی در کار می‌شود و این اشتباهات در این است که تامین اجتماعی مستقل نیست و از آنجا که از دولت مستقل نیست، دولت‌ها پول تامین اجتماعی را خرج موارد دیگری می‌کنند.

وی برخورداری قشر کارگر و بازنشسته از معیشت و رفاه را مهم دانست و افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی و 30 سال پس از آن ارزش پول کشور کم شد و یک دلیل مهم آن این است، زمانی که جنگی اتفاق می‌افتد برای برطرف کردن نیاز، از بانک قرض می‌گیرند و بانک نیز بدون پشتوانه اقدام به چاپ اسکناس می‌کند.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: ما در همین جنگ و با وجود تحریم‌ها، هزاران کیلومتر جاده و ریل ساختیم و در زمینه ساخت سلاح موفقیت داشتیم و این در حالی است که پس از انقلاب حتی توان تولید بیشتر از 7 هزار مگاوات برق نداشتیم و اکنون بالای 80 هزار مگاوات تولید انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید قدری جمعی فکر کنیم و این توسعه و پیشرفت‌هایی که در 40 ساله اخیر انجام شده را برای مردم تبیین کنیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار