کد خبر: ۱۰۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: عده‌ای سود‌جو و منفعت‌طلب با صید "شب‌چراغی"‌ به صید انبوه آبزیان روی آورده‌اند.
مدیرکل شیلات هرمزگان: عده‌ای سود‌جو و منفعت‌طلب با صید

به گزارش آرانیوز از بندرعباس، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت صید و صیادی اصولی و پایدار و همچنین بقای ذخایر ارزشمند آبزیان برای نسل‌های آینده اظهار داشت: برخورد با صید مخرب و ویرانگر شب چراغی نیازمند یاری و حمایت همه بخش ها است.

مسعود بارانی افزود: متاسفانه عده‌ای سود‌جو و منفعت‌طلب با ابداع روش صیدی به عنوان روش صید شب‌چراغی اقدام به صید انبوه آبزیان کرده و گله‌های ماهی را در اندازه‌های کوچک و غیر‌تجاری صید می‌کنند که این روش در شب‌ها و با استفاده از نور چراغ گله‌های ماهی در هر اندازه و سنی را به دام می‌اندازد.

وی با بیان اینکه شیلات هرمزگان با تمام توان و تجمیع همه نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان اقدام به مقابله با این روش مخرب صید خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در صورت تداوم صید شب چراغی و با توجه به فراگیر شدن این نوع صید توسط سودجویان بی شک لطمه و آسیب های جبران ناپذیری به ذخایر آبزیان وارد خواهد آمد. 

بارانی گفت: در حال حاضر یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با وجود کمبود نیروی انسانی بیش از 90 درصدی، کمبود اعتبارات جاری و مشکلات لجستیکی خوشبختانه گام های بزرگ و اقدامات خوبی به نسبت توان اجرایی خود داشته است. 

وی تصریح کرد: یقیناً وضعیت ذخایرآبزیان با وجود صید شب‌چراغی به شدت تحت فشار است و شیلات نیز با توجه به هجمه وارده توان مقابله لازم را ندارد و نیاز است دستگاه‌های اجرایی، نظامی و دریایی بنا بر حفظ منافع ملی به این مهم ورود کنند.

مدیرمل شیلات هرمزگان گفت: همچنین مردم عزیز و جامعه صیادی سخت کوش استان و بهره برداران این حوزه که همواره دلسوز واقعی منابع آبزی هستند لازمست همکاری لازم با مبادی قانونی و اجرایی ذی‌ربط برای مقابله با این روش صید غیر مجاز و سایر روش‌های صید غیر‌استانداردی که منجر به آسیب ذخایر می‌شوند داشته باشند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار