کد خبر: ۱۰۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: ایمن‌سازی راه‌های استان مرکزی باید پیش از آغاز فصل سرد انجام شود.
 
ایمن‌سازی راه‌های استان مرکزی باید پیش از آغاز فصل سرد انجام شود

به‌ گزارش آرانیوز از اراک، علی‌اکبر اسدی پیش از ظهر امروز در اجرایی آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی با اشاره به شروع فصول سرد و ایمن سازی راه‌های استان، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و مسئول باید اقدامات لازم را در راستای ایمن‌سازی راه‌ها و پیش برد برنامه‌های کوتاه مدت خود انجام دهند تا با شروع فصول سرد سال، شاهد کاهش خسارات جاده‌ای و حوادث ناشی از آن شویم.

وی افزود: لازم است نسبت به ایمن‌سازی تعدادی از تقاطع‌های همسطح تعیین شده دارای اولویت در جاده‌های ارتباطی استان نیز با مشارکت سه جانبه دفتر امور روستایی، فرمانداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان عضو در کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت حمل‌ و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی باید در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای تلاش مظاعفی داشته باشند و نسبت به پیشبرد برنامه‌های کوتاه‌مدت خود در این زمینه، پیش از فصل سرد اقدام کنند.

اسدی با بیان اولویت‌های در دستور کار مسئولان اجرایی استان، عنوان کرد: برگزاری نشست‌های منظم شورای ترافیک توسط فرمانداری‌ها، ساماندهی امداد خودروهای سیار تحت پوشش کانون جهانگردی و تعیین تکلیف تعدادی از راه‌های استان باید در اولویت مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات موثر در کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری، خاطرنشان کرد: تقویت شاخص‌های پیشگیری، ارتقای فرهنگ رانندگی، مهندسی راه، تسریع در ارائه خدمات امداد و نجات، تولید و پخش محتواهایی در زمینه ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن از بستر رسانه ملی و مدیریت سرعت تاثیر بسیاری در کاهش تصادفات دارد که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها