کد خبر: ۱۰۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به تنوع محصولات تولیدی توسط کشاورزان استان، متأسفانه صادرکنندگان این استان نتوانسته‌اند هنوز بازار و یا مشتری خود را در سایر کشورها پیدا کنند.
صادرات حلقه مفقوده صنعت کشاورزی در خراسان شمالی است
 

حمید نامور در گفت‌وگو با آرانیوز در بجنورد، تولیدات حوزه کشاورزی در خراسان شمالی را دارای تنوع فراوان دانست و اظهار داشت: در فصل بهار بالغ بر هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت پیاز رفت که خوشبختانه شاهد تولید محصولی با کیفیت در سطح بین‌المللی هستیم. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه به ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تنوع محصولات تولیدی توسط کشاورزان استان، متأسفانه  صادرکنندگان این استان نتوانسته‌اند هنوز بازار و یا مشتری خود را در سایر کشورها پیدا کنند که در نتیجه واسطه‌ها محصولات را به آن کشور ارسال می‌کنند.

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه صادرات استان را موضوع حمل و نقل خواند و افزود: محصولات کشاورزی تولیدی دیگری در این استان همچون انگور، سیب زمینی، کشمش و غیره نیز قابلیت صادرات را دارند، اما به دلیل کمبودها در حوزه حمل و نقل هنوز موفق به توسعه صادرات در این حوزه نشده‌ایم.

نامور به میزان برداشت پیاز به عنوان یکی از تولیدات کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: با توجه به میزان سطح زیرکشت این محصول، برداشت بالغ بر 60 هزار تن پیاز از سطح زمین‌های زیر کشت مورد انتظار است که باید کاهش این رقم برای سال‌های آتی جبران شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان این مطلب که تاکنون و بر اساس برآوردهای انجام شده بالغ بر 70 درصد پیاز سطح استان توسط کشاورزان برداشت شده است، افزود: تغییر شرایط اقلیمی باعث شده تا سطح کشت پیاز به عنوان یکی از محصولات پرمصرف کاهش یابد که باید با اتخاذ تصمیمات درست مانع کاهش تولید این محصول شویم.

وی با اشاره به وضعیت بارش‌های اخیر خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و تغییرات جوی به خصوص بارندگی طی روزهای آتی برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های احتمالی توصیه می‌شود تا سریعاً پیاز توسط کشاورزان جمع‌آوری شده و به مراکز نگهداری انتقال یابد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار