کد خبر: ۱۰۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تأمین تمام نام‌های تجاری شیرخشک تا یک‌ماه آتی در استان مرکزی بر کنترل اصالت شیرخشک‌ها در داروخانه‌ها تأکید کرد.
تأمین تمام نام‌های تجاری شیر خشک تا یک‌ ماه آتی در استان مرکزی

عباس علی‌مرادیان در گفت‌و‌گو با آرانیوز در اراک، با اشاره به رفع مقطعی برخی برندهای شیرخشک در استان مرکزی تا یک ماه‌ آینده، اظهار داشت: گاهی ممکن است که یکی از برندهای شیرخشک‌های رگولار (معمولی) مورد تقاضا، موجود نباشد و از طریق برند دیگری از شیرخشک می‌توان جایگزین کرد.

وی بیان کرد: ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه شیرخشک در حال حاضر تخصیص داده شده و در چند ماه گذشته در زمینه انتقال ارز به مشکل برخورد کرده بود که ناشی از مشکلات حاصل از تحریم بوده و این موضوع در حال حاضر رفع شده است. سازمان غذا و دارو نیز به تولیدکننده‌ها اعلام کرده که تأخیر ایجادشده در انتقال ارز را جبران کنند تا نیاز به واردات نداشته باشیم.

علی‌مرادیان افزود: برای بخشی از محصولات شیرخشک که دچار کمبود شده بودند مجوز موقت واردات صادر شده که میزان آن زیاد نیست. واردات موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود و با کمک تولیدکننده‌های داخلی مشکل برطرف می‌‌شود و برآوردمان این است که تا یک ماه آینده مشکل کمبود شیر خشک برطرف خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: فعلاً محدودیتی برای عرضه کردن شیر خشک به ازای هر کد ملی وجود ندارد و با کمک متخصصان اطفال و تغذیه در حال ارزیابی شرایط هست تا اگر نیاز شود، حداکثر سقف مجاز تخصیص شیرخشک به ازای هر کد ملی را مشخص شود.

وی ادامه داد: براساس تکلیف قانونی‌مان، شیر خشک‌های رژیمی و رگولار در سامانه تی‌تک برای شفافیت در زنجیره توزیع شیر خشک ثبت می‌شوند و اگر داروخانه‌ای شیر خشک را ثبت نکند، سهمیه شیر خشکش قطع خواهد شد.

 

نظرشما
پربازدیدها