کد خبر: ۱۰۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از اختصاص هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جدید ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به زیر کشت دانه روغنی کلزا خبر داد.
اختصاص ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به کشت کلزا

به گزارش آرانیوز  از ایلام، حجت عارف صبح امروز با بیان اینکه استان ایلام با وجود اراضی کم، همواره در زمره استان‌های برتر کشور در زمینه کشت و تولید کلزا قرار دارد، اظهار داشت: تا نیمه اول آبان‌ماه کشت کلزا در استان ادامه دارد و پیش‌بینی شده است اراضی زیر کشت این دانه روغنی به هشت هزار هکتار برسد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به علت کمبود بارش‌ها و خشکسالی به زیر کشت کلزا رفت، افزود: در سال زراعی امسال با توجه به پیش‌بینی بارش های خوب در استان، اراضی زیر کشت کلزای استان افزایش یافته است.

عارف با بیان این که توزیع 65 هزار تن بذر بین کشاورزان کلزاکار استان برای کشت در اراضی کشاورزی، عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سال زراعی جدید در هر هکتار 2 تن دانه روغنی کلزا به طور میانگین برداشت شود. 

وی عنوان کرد: هفت هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جدید 1402 - 1403 به زیر کشت دانه روغنی کلزا اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در پایان گفت: تامین کود، نهاده های شیمیایی و مبارزه با علف‌های هرز از طریق سموم علف کش در سطح اراضی کلزا نیز انجام می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار