کد خبر: ۱۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
پلیس متروپلیتن لندن گفته است که ایده خلاقانه استفاده از عقاب ها برای ره گیری و شکار پهپادها دردسرساز که هم اینک باعث افزایش نگرانی امنیتی برای دولت های غربی شده اند، را مورد توجه قرار داده است.

پلیس انگلیس درصدد استفاده از عقاب برای شکار پهپادهای دردسرساز

به گزارش آرانیوز، یک سخنگوی پلیس لندن بابیان اینکه تمامی سازمان ها به دنبال ایده های جالب و خلاقانه هستند، بیان داشت: تصمیم پلیس هلند برای استفاده از عقاب ها جهت شکار پهپادها، سبب شده است که پلیس انگلیس نیز به فکر عملی کردن این ایده بیفتد.
یک شرکت امنیتی هلند اخیرا با انتشار یک کلیپ ویدئویی، از موفقیتش در آموزش عقاب برای شکار پهپادهای متخلفی که می توانند سبب مشکلات امنیتی شوند، پرده برداشت و پلیس هلند گفته است که علاقه مند به استفاده از ایده جالب است.
پلیس متروپلیتن لندن می گوید، پهپادها علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای هواپیماها، به طور روزافزونی برای کارهای غیرقانونی به کار گرفته می شوند.
در نوامبر گذشته، یکی از مقامات قضایی انگلیس گفت که از یک پهپاد برای قاچاق تلفن موبایل، سیم کارت و مواد مخدر به داخل یک زندان منچستر استفاده شده که این مساله توسط گاردهای زندان کشف گردیده است.
براساس گزارش دستگاه قضایی انگلیس در پنج ماه نخست سال 2015 میلادی، 9 مورد تلاش برای استفاده از پهپاد برای نفوذ به داخل زندان ها در انگلیس و ولز صورت گرفته است.
یک اندیشکده انگلیسی در این میان هشدار داده است که از پهپادها می توان برای اقدامات تروریستی خصوصاً حمله علیه نیروگاه های هسته ای و مراکز تجمعی و ساختمان های دولتی استفاده کرد.
در همین حال گزارش شده است که در ماه گذشته میلادی پرواز پهپادها در اطراف فرودگاه های انگلیس سبب بروز چهار مورد خطر جدی برای هواپیماها شده اند.
گفته می شود پلیس هلند نیز قصد دارد به جای شلیک به پهپادها و یا استفاده از امواج الکترونیکی ( Radio Jammer ) ، از عقاب های آموزش دیده برای سرنگونی آنها استفاده کند.
یکی از مسئولان پلیس امنیت شهری کشور هلند اخیرا در مورد طرح جدید کنترل پهپادهای متخلف بیان داشته است: پهپادها در حال ورود به وضعیت غیرقابل کنترل هستند، چرا که این وسایل پروازی با قیمت اندک و کنترل آسان را می توان در کارهای خلاف قانون به کار گرفت.
براساس گزارش های منتشر شده پلیس هلند برای مقابله با پهپادها به دنبال استفاده همزمان از شیوه های فیزیکی و الکترونیکی است که در روش الکترونیکی با استفاده از سیگنال های پرقدرت کنترل پهپاد از دست کاربر خارج می شود و در روش فیزیکی، از عقاب های آموزش دیده برای شکار پهپادهای متخلف استفاده خواهد شد.
ایده استفاده از عقاب برای شکار پهپادها از سوی یک شرکت امنیتی هلندی به نام 'محافظت از بالا'( Guard From Above ) که مقر آن در لاهه است مطرح شده و از سوی دولت هلند مورد حمایت قرار گرفته است.
'سیورد هگندورن ' مدیر اجرایی این شرکت اخیرا در نشست خبری گفته این ایده به معنای حل 'مشکل فناوری بالا' ' با استفاده از یک 'راه حل برخوردار از فناوری پایین' است.
پرنده هدایت پذیر از دور یا به اختصار پَهپاد که به آن وسیله هوایی بدون سرنشین نیز گفته می شود، نوعی وسیله هوایی هدایت پذیر از راه دور است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار