کد خبر: ۱۰۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
رئیس شورای شهر اسلامشهر از صدور حکم رسمی دستگاه قضایی مبنی بر خروج شهرداری‌های مناطق ۱۸ و ۱۹ تهران از محدوده حریم شهرستان اسلامشهر خبر داد و گفت: شهرداری‌های مناطق ۱۸ و ۱۹ باید از حریم قانونی چهاردانگه، اسلامشهر و احمدآباد خارج شوند.
خروج شهرداری مناطق ۱۸ و ۱۹ از حریم شهرستان اسلامشهر قطعی شد

به گزارش آرانیوز  ، داود حورزاده صبح امروز در پنجاه و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اسلامشهر، اظهار داشت: با حکم رسمی دستگاه قضایی، شهرداری‌های مناطق 18 و 19 تهران ملزم به خروج از محدوده قانونی شهرستان و شهر اسلامشهر شدند.

وی افزود: بعد از گذشت چندین سال از استقلال شهرستان اسلامشهر و با پیگیری‌های مجموعه مدیریت شهری و فرمانداری، در جلسه‌ای که به ریاست رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر و با حضور نمایندگان شورای شهر تهران، مدیرکل حریم استانداری تهران و نمایندگان مدیریت شهرستان اسلامشهر تشکیل شد، پس از بررسی اسناد و مدارک و با استناد به مواد 4 و 14 قانون تقسیمات کشوری و ماده 2 قانون تعیین محدوده حریم شهرها مصوب سال 1384 شهرداری‌های مناطق 18 و 19 تهران که در محدوده شهرستان اسلامشهر فعالیت و حضور دارند، ملزم به خروج از محدوده قانونی حریم شهرستان اسلامشهر شدند.

رئیس شورای شهر اسلامشهر با قدردانی از پیگیرهای و همکاری‌های مجموعه مدیران استانی و شهرستانی برای دفاع از حقوق شهروندان ساکن در شهرستان اسلامشهر گفت: با حکم رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان اسلامشهر، شهرداری‌های مناطق 18 و 19 تهران باید با واگذاری همه مسئولیت‌های قضایی، اجرایی و انتظامی خود در محدوده شهرستان اسلامشهر به شهرداری‌های این شهرستان، از محدوده حریم قانونی شهرهای چهاردانگه، اسلامشهر و احمدآباد خارج شوند و هیچ‌گونه دخالتی در این محدوده نداشته باشند.

وی گفت: با تعیین محدوده حریم خدمات‌رسانی شهرداری اسلامشهر به‌ویژه در محدوده منطقه 5 باید بیش از گذشته باشد و برای تثبیت ارائه خدمات لازم است هر چه سریع‌تر ساختمان خدمات شهری در این منطقه مستقر شود و از بلاتکلیفی مردم در بین شهرداری‌های مناطق پیشگیری و مشکلات مردم کاهش یابد.

حورزاده در ادامه سخنان خود با تبریک روز جهانی نابینایان و روز جهانی پاراالمپیک بیان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری اسلامشهر در بحث نهضت هم‌سطح سازی معابر شهر سرعت بیشتری گرفته و به‌منظور تکریم و ترغیب افراد دارای معلولیت جسمی و جانبازان، بوستان شهید عزیزی علاوه بر طراحی و کفپوش ویژه معلولین به لوازم ورزشی ویژه این عزیزان تجهیز و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی با تبریک و گرامیداشت هفته تربیت بدنی افزود: در راستای طرح پویش شهر من، 4 طرح ورزشی از جمله 2 زمین چمن مصنوعی در شهرک‌های واوان و امام حسین (ع)، زمین والیبال و فوتبال ساحلی و جاده تندرستی و پیست دوچرخه‌سواری در شهرک واوان افتتاح و در اختیار شهروندان عزیز قرار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 148 میلیارد تومان اعتبار دولتی پروژه مترو به‌طور کامل جذب شد و متأسفانه برای سال جاری اعتبار 160 میلیارد تومانی تخصیص‌یافته تاکنون هیچ مبلغی جذب نشده که امیدواریم با پیگیری‌های شهرداری، فرماندار اسلامشهر و نمایندگان مجلس این اعتبارات جذب شود.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار