کد خبر: ۱۰۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل رشد روز افزون جمعیت دانش آموزی با استانداردها فاصله زیادی داریم اما با این حال نزدیک به ۱۰ هزار مدرسه در کشور در دست ساخت است و سایر مدارس با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان تجهیز شده است.
مدرسه‌سازی در کشور جانی تازه گرفت‌/ آغاز ساخت ۱۰ هزار مدرسه جدید

به گزارش آرانیوز  ، محمدرضا خان‌محمدی صبح امروز در آیین افتتاح دو هنرستان خیرساز بهارستان با اشاره به کارهای بزرگ خیرین مدرسه‌ساز در کشور اظهار داشت: بخشی از مدارس در جنگ تحمیلی از بین رفت ولی درس معرفت و استکبار ستیزی در زمان جنگ تحمیلی منجر به حضور خیرین مدرسه ساز در جامعه شده است.

 وی افزود: بیش از 7300 هنرستان فعال در کشور وجود دارد که در سال‌های آینده شاهد جهش سرانه‌های آموزشی در کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه هنرستان از ویژگی بسیار بالایی برخوردار است که بازار کار خوبی در حوزه فنی وجود دارد گفت: مدارس کشور با اعتبار 900 میلیارد تومان تجهیز شده است.

خان‌محمدی با تأکید بر هوشمندسازی مدارس تصریح کرد: 370 هنرستان در کشور در دست ساخت است که خیرین گران‌قدر فعالیت و نقش بسزایی در آن دارند.

وی با بیان اینکه 5 هزار مترمربع فضای آموزشی در کشور در دست ساخت است گفت: که با استانداردهای آموزشی در کشور فاصله بسیاری داریم که حمایت همه جانبه دولت و خیرین را می‌رساند.

 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأسیس تعاونی و ورود به بازار کار توسط دانش‌ آموزان هنرستانی اضافه کرد: با همه کمبودها مدرسه‌سازی در کشور جانی تازه گرفته است که شهرستان بهارستان با رشد 80 درصدی در فضاهای آموزشی به نقطه استاندار نزدیک شود.

خان‌محمدی در پایان با بیان اینکه بیش از 100 هزار مدرسه در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: قریب به 10 هزار مدرسه در کشور در دست ساخت است که با رشد جمعیت دانش آموزی با استانداردها فاصله بسیاری وجود دارد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار