کد خبر: ۱۰۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۰ هکتار بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان رفع تصرف شد.
رفع تصرف از ۳۰ هکتار بستر رودخانه و آبراهه در آذربایجان‌غربی
به گزارش آرانیوز ، مجید رستگاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مدیریت به موقع جلوگیری از خطرات ناشی از وقع سیلاب‌های پاییزی جزو اقداماتی است که توسط شرکت آب منطقه‌ای در دست اجراست و در همین راستا و برای ایمن‌سازی رودخانه‌های استان همسو با کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌های فصلی و عبور ایمن آب، در نیمه نخست سال جاری 15.7 کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و 30.2 هکتار نیز از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه سیل به عنوان یکی از مخرب‌ترین بلایای طبیعی بشر محسوب می‌شود، افزود: یکی از علل مهم خسارات وارده در زمان وقوع سیلاب‌ها تصرف و تعدی به بستر رودخانه‌هاست که این تصرفات معمولاً به صورت ساخت و ساز غیرمجاز، ویلاسازی، دیوارکشی، مسدود کردن مسیر جریان رودخانه‌ها و … بوده که می‌تواند خسارات ناشی از سیلاب را چند‌ برابر کرده و موجب بروز اثرات ناگوار اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و فرهنگی در منطقه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در راستای حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها به عنوان ثروت ملی و کاهش میزان خسارات ناشی از سیلاب پروژه‌های متعددی از سنوات گذشته مانند آزادسازی و رفع تصرفات، رپرگذاری، لایروبی مسیر رودخانه و اخذ سند مالکیت بستر رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تعریف و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اقدامات دفتر مهندسی رودخانه و سواحل این شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری گفت: با تلاش و پیگیری شبانه‌روز همکاران و با همراهی نیروی انتظامی درحدود 30.2 هکتار از بستر رودخانه‌های استان رفع تصرف شده است.

رستگاری افزود: این رفع تصرفات و آزادسازی‌ها  عمدتاً مربوط به بستر رودخانه‌ها، مسیل ها و انهار کشاورزی است که علاوه بر 30.2 هکتار از رودخانه ها و مسیل‌ها، با لایروبی انهار کشاورزی استان به طول 175.6 کیلومتر، 20 کیلومتر از انهار استان نیز آزادسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، گفت: درحال حاضر در شهرستان خوی ماشین‌آلات این شرکت در رودخانه قطور بالادست آب‌بند بولاپوش و در مسیر رودخانه آغ چای روستای علی شیخ در حال انجام عملیات لایروبی هستند که تا به امروز 1.2 کیلومتر در رودخانه قطور، قودوغ بوغان و تقاطع آغ‌چای با مسیل شگفتی لایروبی و 2.5 هکتار در رودخانه آغ‌چای (مراکان و قره آغاج)، مسیل فرعی فیرورق، قطور (ویشلق) و قشلاق آزادسازی انجام گرفته و تا پایان برنامه اهدافی شرکت آب منطقه‌ای ادامه خواهد داشت.

 

 
برچسب ها: آذربایجان غربی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار