کد خبر: ۱۰۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
بازرس کل سمنان با اشاره به قاطعیت این دستگاه نظارتی در برخورد با فساد مدیران و کارکنان ادارات دولتی گفت: در یک سال گذشته ۶۰ مدیر و کارمند دستگاه‌های دولتی استان به اتهام فساد از طریق اداره کل بازرسی به محاکم قضایی معرفی شدند.
 

به گزارش آرانیوز ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشیدی زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نظارت بر عملکرد مدیران از جمله اقدامات مستمر و همیشگی اداره کل بازرسی استان سمنان در راستای احقاق حقوق عامه بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی در مبارزه با فساد با کسی تعارف ندارد افزود: فساد کارکنان دولتی خط قرمز سازمان بازرسی است.

بازرس کل استان سمنان با اشاره به اقدامات این نهاد نظارتی در راستای مبارزه با فساد اداری تصریح کرد: در این راستا تنها در یکسال گذشته 60 نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی اعم از مدیران و دیگر کارکنان را به محاکم قضایی معرفی کرده‌ایم.

رشیدزاده با بیان اینکه برخی از آرا در شرف قطعیت است تصریح کرد: در صورت صدور آرای قطعی برای این افراد، به مردم اعلام عمومی خواهد شد.

وی با یادآوری مستمر بودن فرایند نظارت بر عملکرد کارکنان دولت توسط این سازمان گفت: همین امسال هم هنوز پرونده‌هایی داریم که در دست بررسی است و اگر تخلف و فساد فردی محرز شود، اقامت قانونی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی استان سمنان تصریح کرد: حتی عملکرد مدیرانی که از استان رفته‌اند هم بررسی شده و باید پاسخ‌گو باشند. مدیر نباید فکر کند اتمام مسئولیت به معنی اتمام پاسخ‌گویی است.

رشیدزاده با اشاره به ارزیابی مستمر است اداره کل از مدیران خاطرنشان کرد: مواردی مانند استفاده بهینه از منابع، رعایت اخلاق حرفه‌ای، تسهیل انجام امور مردم، خلاقیت مدیر و استفاده از ابزار نوین از جمله مواردی است که در کنار سلامت مدیران و کارکنان دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی بازرسی در حوزه عملکردی برای مدیران استان سمنان خبر داد و با تأکید بر لزوم استمرار فرایند بازرسی مدیریتی خاطرنشان کرد: رویکرد ما در این حوزه‌ها توجه ویژه توجه به گلوگاه‌های فساد و ترک فعل‌های صورت گرفته و توجه به حفظ مدیران پاک‌دست خواهد بود و البته در زمینه حقوق شهروندی هم ورود پیدا می‌کنیم.

بازرس کل استان سمنان عنوان کرد: حاکمیت قانون و ارتقای سلامت اداری دو هدف مهم سازمان بازرسی و ادارات کل آن است.

حجت‌الاسلام رشید با بیان اینکه برخورد با فساد در راستای تحقق حقوق عامه از مهم‌ترین رویکردهای سازمان بازرسی و به تبع آن ادارات کل بازرسی در استان‌هاست تصریح کرد: سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی، اصلاح نظام برنامه ریزی را رویکرد مهم خود قرار داده و کلان محوری در این سازمان مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی 210 گلوگاه فساد از سوی سازمان بازرسی و ارائه آن به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تمرکز اقدامات ادارات کل بازرسی در استان‌ها نیز مبتنی بر همین موارد احصا شده و به ترتیب موارد ارسالی از سوی سازمان بازرسی کل کشور است.

رشیدزاده با بیان اینکه در این راستا امسال 22 برنامه کلان به استان سمنان همزمان با همه استان‌های کشور ابلاغ شده و همه استان‌ها این برنامه‌های کلان محور را دنبال می‌کنند خاطرنشان کرد: به طور مثال هم اکنون موضوع محاسبه، وصول و هزینه حقوق دولتی شرکت‌های صنعتی و معدنی استان سمنان توسط بازرسان در اداره کل صنعت، معدن و تجارت این استان همزمان با سراسر کشور در حال انجام بوده و قرار است به صورت متمرکز و یک‌بار برای همیشه این موضوع بررسی و تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی از جزئی‌نگری به کلان محوری تغییر رویکرد داده است افزود: دو هدف عمده و قانونی سازمان بازرسی، "حسن اجرای امور" و "اجرای صحیح قانون" است و بازرسی‌های مستمر، هدفمند و ادامه‌دار برای اجرای قانون، گسترش عدالت و تأمین حقوق دولت و مردم انجام می‌شود.

بازرس کل استان سمنان با اشاره به پیگیری‌های است اداره کل برای استرداد بیش از 700 میلیارد ریال معوقات بانکی عنوان کرد: این مبلغ شامل رسیدگی به دو پرونده بانکی به ارزش 300 و 400 میلیارد تومان بوده است و در حوزه وصول معوقات بانکی شاید به ترک فعل هم برسیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار