کد خبر: ۱۰۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
امام جمعه ایلام بر تعیین تکلیف وضعیت فعالیت کشتارگاه صنعتی استان تاکید کرد و گفت: به وضعیت نامطلوب این کشتارگاه به همت مسئولان استان هر چه سریع‌ر رسیدگی شود.
تاکید امام جمعه ایلام بر تعیین تکلیف فعالیت کشتارگاه صنعتی ایلام

به گزارش آرانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تبار امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان دامپزشکی استان، با بیان اینکه برخورداری از گوشت سالم و بهداشتی حق همه مردم است، اظهار داشت: در این راستا جهت برآورده شدن این نیاز ضروری، فعالیت کشتارگاه ایلام باید ساماندهی شود.

امام جمعه ایلام نظارت بر تامین گوشت سالم را از وظایف دامپزشکی خواند و افزود: دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی بر ذبح بهداشتی و شرعی دام نظارت دارند.

وی در ادامه به حقوقی که اسلام برای حیوانات قائل شده اشاره کرد و گفت: طبق طبق آیات قرآن کریم حیوانات دارای شعور و درک از پیرامون خود هستند که باید دامپزشکان و دامداران به این نکات مهم توجه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در این دیدار به  خدمات این اداره کل نظیر مایه‌کوبی احشام و طیور بر علیه بیماری‌های مختلف در کنار وظیفه نظارتی بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری سه میلیون و 884 هزار نوبت سر تعداد مایه‌کوبی در استان انجام گرفته است.

یونس احمدی ادامه داد: استان ایلام در حوزه واکسیناسیون دام و طیور درمیان استان‌های برتر کشور معرفی شد.

وی با بیان اینکه همچنین در این بازه زمانی 33 هزار مورد نظارت بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی صورت گرفت، تصریح کرد: در این زمینه هفت مورد پلمب مراکز عرضه غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی و 43 تن ضبط فراورده خام، 168 مورد معرفی به مراجع قضایی، بازدید از واحدهای پرورش صنعتی و بومی طیور انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر مایه‌کوبی به دیگر اقدامات این اداره اشاره کرد و گفت: ممانعت از عرضه داروهای قاچاق، نظارت بر داورهای تجویزی، نظارت بر حمل و خروج یا ورود دام و طیور و جلوگیری از قاچاق دام و طیور، تشخیص بیماری و تلاش برای مداوای دام مریض توسط دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی نیز انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی ایلام راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی دام استان را یکی از ضروریات و نیازهای استان خواند و تاکید کرد: این واحد نیازمند تعیین تکلیف و ساماندهی است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار