کد خبر: ۱۰۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر تسریع در راه اندازی ناحیه صنعتی کوار تاکید کرد و گفت: راه اندازی این ناحیه صنعتی توسعه صنایع کوچک و متوسط و اشتغال پایدار در این شهرستان را شتاب می‌بخشد.
تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار در برنامه عملیاتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس

به گزارش آرانیوز از شیراز، فرشاد مقیمی در سفر استانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان کوار که همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس انجام شد، اظهارداشت: ایجاد ناحیه صنعتی کوار با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان مبنی بر توسعه متوازن صنعتی و فراهم کردن زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحد‌های صنعتی در مناطق فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی در دستور کار قرارگرفت.

وی با بیان اینکه با راه اندازی ناحیه صنعتی کوار بستر‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در این شهرستان فراهم می‌شود گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در راستای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها این ناحیه صنعتی تا یک سال آینده به مرحله واگذاری زمین به متقاضیان می‌رسد.

مقیمی افزود: افزون بر 100میلبارد ریال تا یک سال آینده در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها در این ناحیه صنعتی هزینه می‌شود.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: ناحیه صنعتی کوار در اراضی به مساحت 48هکتار ایجاد و با راه اندازی آن ظرفیت استقرار100واحد تولیدی و صنعتی یا اشتغال افزون بر 1000نفر فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز از انجام مرحله نخست پروژه ایجاد کانال حریم شهرک و تسطیح محوطه داخل ناحیه صنعتی کوار خبرداد و گفت: این طرح اعتبار اولیه بالغ بر 15میلیارد ریال انجام شده است.

سید مصطفی هاشمی اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز اول شبکه داخلی آب و حفر چاه آب آشامیدنی ناحیه صنعتی نیز با اعتبار 25 میلیارد ریال در برنامه عملیاتی قراردارد.

وی تصریح کرد: این ناحیه صنعتی شصت و پنجمین شهرک صنعتی استان است که در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرارگرفته است.

در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان کوار طرح تولید انواع شفت‌های صنعتی والکترود گرافیتی باظرفیت سالانه 450هزارتن انواع شفت و ظرفیت 6509تن انواع الکترود با سرمایه گذاری 40000 میلیارد ریال و اشتغال 250نفر به بهره برداری رسید.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار