کد خبر: ۱۰۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
امام جمعه ایلام با بیان اینکه اعجاز قرآن تا ابد پیشران تاریخ است، گفت: فکر بشری توان مبارزه با قرآن را نداشته و نخواهد داشت.
امام جمعه ایلام: اعجاز قرآن تا ابد پیشران تاریخ است/ تفکر بشر‌ توان مبارزه با قرآن را ‌نخواهد داشت

به گزارش آرانیوز از ایلام‌، الله‌نور کریمی‌تبار در آیین تجلیل از فعالان مواکب اربعین حسینی و ‌تجلیل از برندگان چهل و ششمین مسابقات قرآنی استان اظهار داشت: نعمت بزرگی که خداوند در اختیار انسان ها قرار داده قرآن است که وجود آن اعجاز بوده و در هیچ زمانی هیچ کتابی و مجموعه ای توان رویارویی با آن را ندارد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اعجاز قرآن تا ابد پیشران تاریخ است افزود: فکر بشری توان مبارزه با قرآن را نداشته و نخواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر جا در جامعه ‌قرآن را الگو ‌قرار داده‌ایم ‌پیشتاز بوده ‌و هر جا کوتاه آمده ‌ضرر کرده‌ایم، افزود: انس با قرآن انسان را به صراط مستقیم هدایت می‌کند.

‌کریمی‌تبار به اعجاز علمی قرآن اشاره کرد و گفت: ما باید با قرآن مأنوس شویم و قرآن ‌در متن زندگی ‌قرار بگیرد و هرکس طالب هدایت و رستگاری است باید با قرآن مانوس شود.

وی با اشاره به عملیات نظامی فلسطینی‌ها در مقابل اسرائیل گفت: این حرکت از آثار قرآن و لبیک گفتن به جهاد است که در قرآن به آن تاکید شده است.

‌امام جمعه ایلام ضمن قدردانی زحمات موکبداران در ایام اربعین گفت: موکب‌داران در زمینه ‌فرهنگی با خادمان جوان که مشتاق خدمت‌رسانی به زائران هستند کار کنند و آداب مهمان نوازی به آنان آموزش داده شود.

وی در ادامه گفت: متولیان فرهنگی استان با برنامه‌ریزی این جوانان عاشق به خدمت را ساماندهی و جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران آماده کنند.

‌کریمی‌تبار با اشاره به ظرفیت امامزاده علی صالح (ع) برای کارهای فرهنگی گفت: با دعوت از سخنرانان و مداحان جهت اثربخشی برنامه‌های فرهنگی تلاش شود.

وی با بیان اینکه وقف کاری بسیار ارزشمند و عام‌المنفعه است‌، افزود: وقف بعد از مرگ انسان ماندگار است و انسان متناسب با توان خود این صدقه جاریه را انجام دهد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار