کد خبر: ۱۰۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید بر اینکه وقف را در خدمت جامعه و متناسب با نیاز مردم معنا می‌کنیم گفت: وقف در حوزه‌های غدیر و ازدواج آسان تقویت شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان: وقف در حوزه‌های غدیر و ازدواج آسان تقویت شود

به گزارش آرانیوز از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در همایش یاوران وقف که در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم انجام اقدامات مختلف در راستا افزایش اعتماد عمومی جامعه نسبت به مسئله وقف، اظهار کرد: کارهای بسیاری در زمینه وقف باید انجام شود تا اعتماد جامعه نسبت به این حوزه افزایش پیدا کند.

وی ‌با ذکر این نکته که اداره کل اوقاف و امور خیریه امانت‌دار مردم بوده و باید به خوبی از وقف امانتداری، حفاظت و صیانت کرد، تصریح کرد: اعتمادسازی در زمینه نیات واقفان انجام شود و براساس نیات واقفان عمل شود، خصوصیت وقف زایندگی بوده و باید تلاش کرد این زایندگی در وقف افزایش پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس، با تاکید بر تسهیل افرایند وقف، اظهار کرد: نباید در وقف کردن سخت گرفت، بلکه می‌توان با وقف کردن یک درخت نیز واقف شد و حتی وقف‌های مشارکتی داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با اشاره به اینکه مردم تلاش کنند نام خود را در بین واقفان قرار دهند، گفت: وقف در وصیت باید در جامعه ترویج پیدا کند به نحوی که شخص می‌تواند بخشی از دارایی خود برای پس از مرگ را در قالب وصیتانامه وقف کند و ثواب‌های آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد تناسب نیات واقف با نیازهای جامعه، ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی و اقناع لازم انجام شود تا نیات واقفین متناسب با نیازهای جمعه باشد و بتوان وقف را به در خدمت جامعه و نیاز مردم معنا کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، نخستین واقف را خداوند متعال دانست و اشاره کرد: پس از خداوند، اهل بیت جزو پیشگامان وقف در جامعه هستند که موقوفاتشان در تاریخ نیز ثبت شده است.

‌عبادی‌زاده در خصوص نیازهای هرمزگان در زمینه وقف، بیان کرد: استان هرمزگان در حال حاضر موقوفه‌ای در زمینه غدیر، مهدویت و ازدواج آسان جوانان وجود ندارد یا اگر هم باشد تعداد بسیار ناچیز است که باید برای سوق دادن واقفین به این سمت تلاش‌های لازم انجام شود.

وی اشاره کرد: استان هرمزگان در حال حاضر در زمینه‌های دیگری نظیر پژوهش‌‌های علمی و دینی، اشتغال، مسکن محرومان و .. بدون موقوفه است که باید تدبیری برای تقویت وقف در این زمینه‌های اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به آب‌انبارهای تاریخی هرمزگان، ابراز کرد: باید امروزه متناسب با شرایط حال حاضر کشور و استان تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم و متناسب با زمان گام برداریم به همین جهت باید فکری در این زمینه کرد و بسیاری از چالش‌های تامین آب استان هرمزگان برطرف شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار