کد خبر: ۱۰۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
در راستای دومین کنگره‌ی ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان و بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، امروز کنگره‌ی استانی ۷۹ شهید مداح گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد.
یادواره ۷۹ شهید مداح استان گیلان در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان

به گزارش آرانیوز  در این مراسم که جمعی از مداحان شرکت کننده در بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی نیز حضور داشتند، نقش مداحان در ذاکری اهل بیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری از وعاظ کشور در این مراسم تبیین و ترویج فرهنگ حماسه‌ی ماندگار کربلای حسینی را مهم‌ترین ماموریت و رسالت ارادتمندان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بویژه مداحان و ذاکران حسینی دانست و افزود: حفظ و ترویج فرهنگ انسان ساز عاشور می‌تواند جامعه‌ی اسلامی و انسانی را به سوی تعالی و کمال برساند.

وی، با اشاره به نقش اثرگذار مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در ترویج ارزش‌ها و مصون ساختن جامعه از انحرافات و شبهه افکنی‌ها تصریح کرد: معرفت، تربیت، بصیرت و مهارت، 4 محور اساسی برای ایفای بهینه‌ی رسالت در حوزه‌ی مداحی و ذاکریست.

‌ماندگاری در ادامه نقش ولایت را به عنوان عمود خیمه‌ی جامعه‌ی اسلامی تبیین و اضافه کرد: درک درست از جایگاه ولایت به عنوان سکاندار کشتی انقلاب، چالش‌های جامعه‌ی اسلامی را درعرصه‌های حساس مدیریت و مهار کرده و مسیر حرکت کشور را به سوی قله‌های پیشرفت، استقلال و اقتدار تسریع می‌کند.

در ادامه‌‌ این مراسم معنوی، سه تن از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و پیرغلام حسینی نوحه سرایی و مداحی کردند.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار