کد خبر: ۱۰۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از حمایت از رشد و تعالی تعزیه در تفرش خبر داد و گفت: شهرستان تفرش به عنوان قطب هنر تعزیه در استان مرکزی شناخته می‌شود.
حمایت از رشد و تعالی تعزیه در تفرش

به‌گزارش آرانیوز  ، حسین محمودی‌فر ظهر امروز در نشست با حضور فرماندار شهرستان تفرش، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تفرش و اعضای انجمن تعزیه شهرستان در راستای شیوه پیشرفت و ارتقای هنر تعزیه تفرش اظهار داشت: شهرستان تفرش به عنوان قطب هنر تعزیه در استان مرکزی شناخته می‌شود و از پیشینه قوی و تاریخی در این بخش برخوردار است نابراین نیاز است در راستای روند تقویت انجمن تعزیه اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.  

وی افزود: انجمن تعزیه شهرستان تفرش باید به شناسایی تعزیه خوانان این شهرستان بپردازد و در راستای گسترش هنر تعزیه، استعداد یابی و آموزش متقاضیان واجد شرایط اقدامات لازم انجام شود. 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: آشتی دادن نسل جوان با هنر تعزیه باید در برنامه‌های مدیران فرهنگی استان و شهرستان قرار گیرد همچنین در راستای تربیت نسل جوان و هدایت آنها به سمت برنامه‌های فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان، استفاده از تجربیات آنها و انتقال تجربیات این اساتید و الگوهای فرهنگی کشور باید مورد توجه قرار گیرد. 

محمودی‌فر با تاکید بر بزرگداشت و تجلیل از آقای رضا حیدری پیشکسوت تعزیه شهرستان تفرش در ایام‌الله دهه فجر، بیان کرد: پیشکسوتان هنر تعزیه و شبیه خوانی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های اسلامی در گذشته گام های بزرگی برداشته‌اند که می‌طلبد به عنوان الگو برای نسل جوان تجربیات آنها را به آیندگان منتقل و از زحمات این اساتید در طی سال‌های گذشته قدردانی شود. 

وی با اشاره به تکمیل ساختمان سینمای شهر تفرش در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ساختمان سینما در این شهرستان در آینده نزدیک شاهد راه اندازی سینمای تفرش خواهیم بود. 

 

 
نظرشما
پربازدیدها