کد خبر: ۱۰۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: پس از ابتکار این دانشگاه در ارائه طرح ملی پویش اشتغال حدود سه هزار و ۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه در سطح استان در این طرح شرکت و تاکنون حدود ۱۰ درصد از آنها استخدام شده‌اند.

اصفهان پایلوت پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان/۳۵۰۰ دانشجو در طرح شرکت کردند

 

به گزارش آرانیوز از اصفهان، پیام نجفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان از سال ۹۸ اظهار کرد: این طرح، نخستین بار توسط دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رفع معضل اشتغال جوانان ارائه شد، تاکنون قرارداد یک هزار و ۷۵۰ نفر انجام شده است، ۱۰ درصد بورسیه تحصیلی دریافت کرده‌ و ۱۰ درصد نیز استخدام شده‌اند.

وی افزود: در طرح پویش، برای دانشجویان برنامه ای تعریف می شود که در نهایت در کنار آموختن آموزشهای تئوری، ارتباط با صنعت را تجربه کنند و افراد علاقه مند می توانند در قالب این طرح همزمان با تحصیل تعدادی از واحدهای کارآموزی خود را به شکل جدی، حرفه ای و تعریف شده ر محیط طبیعی کار بگذرانند و از شرایط اشتغال برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل، بر اساس اعلام نیاز صنایع مختلف بوده است، تاکید کرد: دانشجویان علاقه مند به شرکت در این طرح، علاه بر اینکه بهترین دوران زندگی خود این فرصت را دارند که همزمان با تحصیل یک صنعت یا بنگاه اقتصادی مرتبط با رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: بدین شکل دانشجویان هم فرصت دارند از نظر تجربی، صاحب مهارت و تجربه شده و هم از نظر عملیاتی و علمی فرصت استفاده از اندوخته های آکادمیک و ظرفیتهای علمی خود را داشته باشند.

نجفی با تاکید بر اینکه رشته هایی که مشمول طرح پویش هستند، تنها محدود به رشته های فنی و مهندسی نبوده و رشته های علوم پایه، انسانی و کشاورزی نیز در این مقوله شرکت دارند، گفت: در این طرح، قراردادی بین دانشگاه، دانشجوی متقاضی و صنعت بسته می شود و دانشجو حین تحصیل در واحد صنعتی یا نهاد مربوطه نیز مشغول به کار شده و وجهی نیز به او پرداخت می‌شود و ما سابقه استخدام نهایی دانشجو را نیز داشته ایم.

رفع کمبود نیروی انسانی واحدهای صنعتی و خدماتی

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان، اداره کار استان اصفهان وسایر نهادهای مرتبط برگزار می شود، بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر برطرف کردن دغدغه اشتغال به ارتقای کیفیت آموزش نیز کمک بسیاری می‌کند ضمن اینکه کمبود نیروی انسانی واحدهای صنعتی و خدماتی نیز رفع می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با تاکید بر اینکه گذراندن طرح پویش جزو واحدهای درسی اختیاری این دانشگاه به مدت۲۴۰ ساعت و یا طول هشت ترم تحصیلی است، گفت: ورود دانشجو همزمان با تحصیل در بازار کار، تجربه بهتری برای ایجاد شرکتهای دانش بنیان و فناور و آشنایی محصولات مورد نیاز جامعه به دانشجویان می دهد .

وی اضافه کرد: استقبال خوبی در رشته های صنعتی، علوم پایه و کشاورزی از طرح پویش صورت گرفته و از طرف صنایع نیز بیشترین اقبال از سوی شرکت های کوچک و متوسط بوده است.

تحصیل ۵۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

نجفی در ادامه به تحصیل حدود پنج هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اشاره و گفت: اصفهان ظرفیت بی نظیری برای جذب دانشجویان خارجی و توسعه گردشگری علمی و فرهنگی دارد، گفت: این امکان خوبی برای جذب دانشجویان منطقه و آسیا است و شهریه این دانشجویان از نظر ارزش ریالی، حدود دو برابر دیگر افراد است.

وی به اجرای طرح نشاط و تعالی در این دانشگاه نیز اشاره کردو گفت: در این طرح سه بخش بازدید، کارگاه و اکران فیلم به عنوان مکمل دروس معارف اسلامی تعریف شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بیان کرد: از اسفندماه سال گذشته تا پایان ترم گذشته، ۱۸ هزار دانشجو در برنامه های متنوع این طرح شرکت کردند و جمعا هشت اکران فیلم سینمایی، ۵۸ کارگاه مکمل درس معارف اسلامی و ۱۴۸ گروه بازدید از مجموعه های فرهنگی و نمایشگاه ها شرکت کردند که در این بین مجموعه تخت فولاد اصفهان، بنیاد مهدویت و آینده پژوهی و خانه مشروطیت بیشترین همکاری را با دانشگاه داشتند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار