کد خبر: ۱۰۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی:
ارومیه - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: ۳۵ مدرسه در قالب ۳۱۳ کلاس درس در جریان زلزله تخریب شده بود تعمیر و بازسازی و تحویل آموزش‌وپرورش شده می‌شود.

۳۵ مدرسه تخریب شده در خوی بازسازی و تحویل آموزش و پرورش می شود

 

قهرمان رحمانی در گفتگو با آرانیوز با اشاره به نوسازی و بازسازی مدارس در مناطق زلزله‌زده خوی، اظهار کرد: پس از زلزله شدید در خوی، تمامی مدارس آسیب‌دیده شناسایی شده و پس از تأمین اعتبار نسبت به بازسازی و تعمیر آن اقدام شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال ۹۷ پروژه با ۴۰۵ کلاس درس تا پایان سال با اتمام فرایند احداث بهره‌برداری و تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود.

وی افزود: با پایان‌یافتن پروژه‌های در دست اجرا ۱۲ هزار دانش‌آموز خواهد از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شود.

رحمانی با اشاره به اینکه، اعتبارات فضای آموزشی در استان افزایش‌یافته است، عنوان کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان، ۳۱۶ آرانیپروژه فعال با یک هزار و ۷۳۲ کلاس درس در سطح استان در دست احداث دارد که برای اتمام این پروژه‌ها ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم.

وی افزود: تمرکز احداث فضای آموزشی روی شهرستان‌هایی است که زیر شاخص متوسط استانی هستند و لازم است به میانگین استانی برسند سپس در سایر مناطق پروژه‌ها اجرایی شود.

رحمانی درباره سیستم گرمایشی مدارس استان نیز اظهار کرد: تمامی مدارسی که مشکل نیرورسانی ندارند به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار