کد خبر: ۱۰۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
استاندار یزد با بیان اینکه به رشته‌های دانشگاهی که بازار کار ندارند نیازی نداریم، بر لزوم تغییر در رشته‌های دانشگاهی یزد تاکید کرد.
استاندار یزد: به رشته‌های دانشگاهی بدون بازار کار ‌نیازی نداریم

مهران فاطمی در گفت‌وگو با آرانیوز  در یزد با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای کاهش نرخ بیکاری اظهار داشت: نرخ بیکاری مردان با اقدامات صورت گرفته در استان یزد به زیر 3 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنین نرخ بیکاری بانوان هم در استان یزد برای نخستین بار به 25 درصد رسیده عنوان کرد: همچنان بحث بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان یزد اهمیت دارد و تعداد فارغ التحصیلان بیکار استان یزد در حال حاضر 24 هزار نفر است.

استاندار یزد با بیان اینکه بخش عمده اشتغال‌های ایجاد شده در دو سال گذشته ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و به ویژه جوانان یزدی بوده عنوان کرد: برای اشتغال این تعداد از بیکاران فارغ‌التحصیل، برنامه‌های متعددی در دستور کار داریم.

فاطمی تاکید کرد: یک حوزه بسیار مهم برای بحث بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، حوزه دانش‌بنیان است و توجه به شرکت‌های مرتبط به این حوزه و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق است که به صورت ویژه برای آن برنامه داریم.

 

وی بیان کرد: اطراف محیط‌های دانشگاهی ما به جای پاساژ و کافی‌شاپ باید مملو از شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان باشد و اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید در این حوزه فعالیت کرده و ساماندهی شوند.

استاندار یزد افزود: البته اتفاق دیگری هم باید در این زمینه رخ دهد و آن افزایش سطح تکنولوژی صنایع استان یزد است که باید متناسب با نیاز استان و حرکت در مسیر خودکفایی باشد.

فاطمی با بیان اینکه در استان یزد به جای واردات ماشین‌آلات و قطعه به سمت تولید آن برویم گفت: زیست بوم داخل استان یزد باید مستعد جذب و پرورش نخبگان کنیم و اگر چنین حالتی پیش نیاید قطعا نخبگان ما در این استان ماندگار نخواهند بود.

وی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را تغییر مسیر در رشته‌های دانشگاهی دانست و افزود: در استان یزد به رشته‌هایی که بازار کار ندارند نیازی نداریم و به همین دلیل دانشگاه‌ها باید رشته‌هایی را توسعه

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار